تشکل ها و شوراها

شورای صنفی دانشجویان

شورای صنفی دانشجویان مهر البرز متشکل از دانشجویان داوطلب و علاقمند از سال ۱۳۸۹ در حوزه امور صنفی و شناسایی توانمندی ها و مشکلات دانشجویان مهرالبرز در جهت تعالی سطح یادگیری در طول دوران تحصیل دانشجویان تشکیل گردید. هفتمین دوره شورای صنفی دانشجویان مهرالبرز فعالیت خود را از مهر ۱۳۹۵ آغاز کرده و با برگزاری جلسات با مدیران واحد های مختلف و ریاست دانشگاه با جمع آوری نقطه نظرات دانشجویان در طول سال تحصیلی و با در میان گذاشتن آن با مسئولین برای رفع آن برنامه ریزی می نماید.
–    شورای صنفی دانشجویان به عنوان بازوی ارتباطی مستقیم میان دانشجویان و ارکان دانشگاه به ویژه با مدیران بخشهای مختلف می باشد و این شورا دارای کمیته های مختلف می باشد که برنامه های آن در هر دوره با نظرخواهی از دانشجویان و ارائه پیشنهادات اعضا مشخص شده و تا پایان دوره یعنی تابستان پیگیری خواهد شد.
–    معمولا در طول هر دوره هر ۲۰ روز یک جلسه به صورت حضوری میان اعضا برگزار می شود و یک در میان این جلسات با مسولین بخشهای مختلف دانشگاه می باشد، بعضی از جلسات نیز به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.
–    این نهاد دانشجویی به عنوان مهمترین رکن رسمی و ارتباطی دانشجویان و دانشگاه می باشد لذا به هر میزان که از سوی شما مورد اهتمام و اهمیت از طریق مشارکت فعالانه و حضور گسترده قرار گیرد دارای پشتوانه به مراتب مستحکم تر و قدرت بیشتر خواهد بود.

کانون مهرآیین

با توجه به اهمیت امور فرهنگی و تمایل دانشجویان موسسه آموزش عالی مهر البرز به تاسیس کانونی چند منظوره در جهت ارائه خدمات فرهنگی، معاونت دانشجویی موسسه تصمیم به تاسیس کانون فرهنگی هنری مهرآیین گرفت تا به صورت زیر ساختی و هدفمند علایق دانشجویان در این حوزه ها را شناسایی و زمینه را برای فعالیت آنها فراهم آورد.
از برنامه های انجام شده از سوی کانون می توان به بازدید فرهنگی و ژئو توریستی از زندگی روستایی شهر کاشان و برنامه هایی در حوزه های محیط زیست اشاره کرد.
برنامه های  کانون فرهنگی  مهرالبرز با بند های مندرج در ذیل پیش بینی شده است.
–  بازدید های تخصصی فرهنگی و گردشگری
–  فعالیت های عام المنفعه و خیریه
–  نمایش فیلم های سینمایی به صورت اختصاصی
–  برگزاری نمایشگاههای هنری و فرهنگی دستاورد های دانشجویان
–  فعالیت های زیست محیطی و داوطلبانه
–  برگزاری مسابقات عکس و فیلم کوتاه موبایلی
–  برگزاری کلاسهای آموزشی خطاطی، تلاوت قرآن و  موسیقی
–  جلسات نقد کتاب و فیلم روز

نشریه راه مهر

نشریه راه مهر با همکاری دانشجویان علاقمند به حوزه های مختلف فناوری اطلاعات، مدیریت و مهندسی در موسسه آموزش عالی مهرالبرز با مسئولیت شورای صنفی دانشجویان مهرالبرز در طول سال تحصیلی با انتشار مقالات، یادداشتها و گزارش رویداد های خاص  و ویژه برنامه های مناسبتی همواره نماد و شاخص فعالیت های گروهی بوده است،
(مطالعه نشریه بر روی دیوار از طرف دانشجو در کلاس حضوری)