با افتخار در دانشگاه مهرالبرز، دو رشته جدید مدیریت کسب و کار و مدیریت صنعتی به دانشجویان ارایه می شود .

رشته مدیریت کسب و کار به مباحثی چون اصول و مبانی بازرگانی، بازاریابی، و مدیریت استراتژیک، رفتارسازمانی و همه موارد مورد نیاز جهت مدیریت کسب و کار پرداخته می شود.

سهم بالای کسب و کارها در ساختار اقتصادی کشور و تاکید بر توسعه اقتصاد دانش بنیان مستلزم بکارگیری دانش مدیریت برای پرورش نیروی انسانی مورد نیاز برای اداره این حوزه کلیدی اقتصادی کشور می باشد. با توجه به اینکه ماموریت اساسی مدیریت کسب و کار کمک به برقراری ارتباط منطقی و سودمند بین الزامات فردی/ سازمانی و محیط پیرامونی برای راه اندازی و اداره کسب و کارهای جدید در کشور به منظور دستیابی به اهداف اقتصادی و اجتماعی و توسعه پایدار میباشد و این مهم بدون بهره گیری از نظریات نوین مطرح شده در زمینه مدیریت و کارآفرینی قابل تحقق نیست، لذا در کنار تاکید بر انطباق محتوای این دوره با الزامات مدیریت کسب و کار، توجه به شرایط خاص جمهوری اسلامی ایران از جمله ضرورتهای این رشته است.

رشته مدیریت صنعتی به مفهوم مدیریت نظام مند یک واحد صنعتی یا کارخانه می پردازد. دروس این رشته شامل مباحثی چون مدیریت فناوری و تولید و عملیات و مباحث مرتبط خواهد شد .

رشته مدیریت صنعتی برای توسعه صنعتی و افزایش بهره‌وری تولید در هر کشوری بسیار حیاتی و ضروری است. این رشته نیروی انسانی متخصصی تربیت می‌کند که می‌توانند با به‌کارگیری اصول و تکنیک‌های علمی، عملکرد سازمان‌ها و صنایع تولیدی را بهبود بخشند. آموزش موضوعاتی مانند مهندسی صنایع، مدیریت تولید و عملیات، مدیریت پروژه و مدیریت کیفیت به پیشرفت صنعت و اقتصاد هر کشوری کمک شایانی می‌کند.

مشاهده معرفی کامل رشته مدیریت صنعتی به همراه برنامه ترمیک و سر فصل دروس ۱۴۰۴-۱۴۰۳
مشاهده معرفی کامل رشته مدیریت کسب و کار به همراه برنامه ترمیک و سر فصل دروس ۱۴۰۴-۱۴۰۳