امور دانش آموختگان

امور دانش آموختگان

کانون دانش آموختگان مهرالبرز

هیات مدیره کانون دانش آموختگان و فارغ التحصیلان مهر البرز، با هدف دانش آفرینی و کارآفرینی در میان دانش آموختگان و فارغ التحصیلان موسسه آموزش عالی مهر البرز تاسیس شده است. تاسیس این کانون صنفی و غیردولتی با استناد به موافقت اصولی کمیسیون انجمن های دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است. این هیات بر اساس مفاد اساسنامه خود و مقررات مربوطه فعالیت می نماید. کانون دانش آموختگان و فارغ التحصیلان مهر البرز، عدم دخالت کانون در مسائل سیاسی را به عنوان مبنای اقدامات و فعالیت های خود به رسمیت شناخته است. در همین راستا و در حول موضوعات محوری خود فعالیت می‌نماید. این موضوعات عبارتند از:

  • دانش آفرینی
  • کار آفرینی
  • مدیریت سرمایه انسانی.

کانون دانش آموختگان و فارغ التحصیلان مهر البرز با هدف به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه در میان دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان موسسه آموزش عالی مهر البرز بر اساس موضوعات ذیل تاسیس شده است:

  1. بهره گیری از نیروی متشکل فارغ‌التحصیلان در موسسه و همکاری و همیاری با سایر سازمان‌ها و کانون‌های مشابه به منظور ارائه خدمات علمی، تخصصی، فرهنگی، هنری، رفاهی و ورزشی و دیگر فعالیت‌های صنفی.
  2. بررسی، ارزیابی و پیشنهاد طرح‌های مفید و مناسب بر پایه نیازهای موسسه و مبادله نظرها و تجربیات با کانون‌های مشابه و ارائه رهنمودهای علمی و عملی در زمینه‌های مختلف در جهت رشد و شکوفایی علمی موسسه.
  3. اعتلای سطوح علمی و تخصصی کانون و اعضای آن از طریق:
  • ارتباط و همکاری مستمر با موسسه آموزش عالی مهر البرز و موسسات مشابه و انتقال، به اشتراک گذاری دانش، تجربیات و مطالعات علمی – تخصصی.
  • همکاری مستمر با موسسه در جهت اجرای برنامه های ویژه برای دانشجویان و اعضاء کانون به منظور ارائه طرحها و روشهای نوین علمی و اجرایی با استفاده از کلیه امکانات موسسه.
  • ایجاد تسهیلات برای ارتباط موسسه با صنعت به منظور آشنایی با کارهای اجرایی از راه تامین کارآموزی های مفید و سازنده در کارخانه ها، کارگاهها، دفاتر فنی و مؤسسات مهندسی.
  • برقراری تماس های علمی با کانون های دانش آموختگان فارغ التحصیل در داخل و خارج از کشور.
  • اعطای جوایز، به فارغ‌التحصیلان ممتاز.
  • حمایت مادی و معنوی از مخترعین و پژوهشگران کانون و کمک به ارائه دست آوردهای علمی و فنی آنان.
  • گردآوری اطلاعات مربوط به نیروی کار مورد نیاز سازمان های تخصصی و ارائه آن به اعضاء آماده به کار کانون.
  • کوشش برای تشکیل و تقویت انجمن های تخصصی و توسعه استانداردها، ضوابط، مقررات و معیارهای علمی و تخصصی آن از طریق همکاری با کلیه کانون های مشابه و مراکز علمی.
  • ایجاد تاسیسات و امکانات رفاهی (فرهنگی- هنری- آموزشی و ورزشی ) برای اعضای کانون و خانواده آنها.
  • جلب همکاری سایر موسسات آموزشی مشابه برای تشکیل کانون ها و انجمن های علمی- تخصصی.

اعضا و کارت عضویت

نشان اعتماد تحصیل در موسسه آموزش عالی مهرالبرز، اعضای کانون دانش آموختگان موسسه می باشند که همواره وفاداری خود را به دانشگاه محل تحصیل خود حفظ نموده اند، موسسه آموزش عالی مهرالبرز با ایجاد بستر مناسب و توسط خود فارغ التحصیلان اولین کانون دانش اموختگان دانشگاههای الکترونیکی را تاسیس نمود که دارای هیات مدیره می باشند و هر ساله به عضو گیری از میان دانش اموختگان می پردازد.

امور دانش آموختگان دانشگاه مهرالبرز

بازارکار و فرصت های شغلی

با راه اندازی سامانه اشتغال‌یابی از سوی معاونت دانشجویی فرهنگی مهرالبرز هر ماه بالغ بر یکصد عنوان شغلی معرفی می‌شود. دانشجویان و دانش آموختگان با مهارت های شخصی و فراگرفته در موسسه امکان انتخاب آنها را دارند.

امور دانش آموختگان موسسه آموزش عالی مهرالبرز

فرصت های تحصیلی

ادامه تحصیل و رسیدن به مدارج بالای علمی دانش آموختگان همواره یکی از نشانه های موفقیت مراکز آموزش عالی بوده است. خوشبختانه این مهم در موسسه آموزش عالی مهرالبرز نیز دارای اهمیت بسیار و توجه ویژه است.
دانش آموختگان مهرالبرز علاوه بر یادگیری دانش لازم در حوزه تخصصی تحصیلی با بهره گیری از دانش و محتوای غنی اساتید شناخته شده موسسه با کسب مهارت‌های مختلف به ویژه در حوزه یادگیری الکترونیکی در طول دوران تحصیل خود در این موسسه ظرفیت بسیار خوبی جهت ادامه تحصیلات خود در دانشگاه‌های خوب داخلی و خارجی خواهند داشت. همانگونه که در حال حاضر بیش از ۵۰ دانش آموخته موسسه در مقطع دکتری در دانشگاه‌های مهم کشور و همچنین دانشگاه‌های اروپایی در حال ادامه تحصیل می‌باشند.

وبینار رایگان امور دانش آموختگان

توانمند سازی

تحصیل علم در کنار فراگیری مهارت‌های آن مقبول و موثر است. در این خصوص معاونت دانشجویی فرهنگی با برگزاری وبینار، کارگاه و کلاس های آموزشی با محتواهای کاربردی و کارآفرین به تقویت ویژگی‌های مختلف دانشجویان پرداخته است.

امور دانش آموختگان جشن فارغ‌التحصیلی

جشن های فارغ التحصیلی

چه لذتی بالاتر از آنکه نتیجه زحمات خود را در لباس دانش آموختگی و قرائت قسم نامه و کلاه پرانی به یاد بیاورید. حس خوب در کنار هم کلاسی‌های خود بودن، عکس های دسته‌جمعی و یادگاری همه آنها گوشه‌ایی از جشن دانش‌آموختگی دانشجویان مهرالبرز می‌باشد. این جشن هرساله با همکاری خود دانش اموختگان در دانشگاه تهران برگزار می‌گردد. جشنی به منظور تقدیر از تلاش‌های دانشجویان و زحمات اساتید با حضور خانواده دانش آموختگان.

صدور مدارک امور دانش آموختگان

صدور مدارک

دانش آموختگان پس از اتمام تحصیل و طی کردن روند اداری می توانند با تکمیل فرم اطلاعات کامل وضعیت در زمان فراغت از تحصیل،  مدارک موقت و دانشنامه مهر و امضا شده از وزارت علوم را با هماهنگی قبلی از واحد صدور مدارک تحویل بگیرند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحه راهنمای نحوه درخواست فارغ التحصیلی و صدور مدرک در سامانه مروارید را مطالعه نمایید.

امور دانش آموختگان

آمار و اطلاعات

تهیه پایگاه اطلاعاتی از دانش آموختگان برای همگامی و رصد روند تحصیل آنها در مقاطع بالاتر، ارتقای مرتبه‌های شغلی پس از دانش آموختگی از موسسه به منظور تامل بیشتر و حفظ ارتباط مابین موسسه و دانشجویان سابق از دستور کارهای معاونت دانشجویی فرهنگی مهرالبرز می باشد.