به گزارش روابط عمومی مهرالبرز و به نقل از سایت سازمان سنجش ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ به مدت یک هفته آغاز شد.
در متن اطلاعیه رسمی سازمان سنجش آمده است:
به اطلاع متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401 در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و ششمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می رساند با توجه به نکات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می توانند در آزمون مذکور ثبت نام و شرکت نمایند.
شرایط ثبت نام :
ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ آغاز و در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ پایان می پذیرد. ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام می شود.
متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) متقاضی ثبت نام در این آزمون شوند.
دفترچه راهنمای ثبت نام، همزمان با شروع ثبت نام، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.
مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند:
1- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره 1).
2- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.
3- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام.
4- خرید کارت اعتباری ثبتنام به مبلغ 1.250.000 ریال (یک میلیون و دویست و پنجاه هزار) ریال از سامانه خرید کارت اعتباری در درگاه اطلاعرسانی این سازمان
5- پرداخت هزینه خدمات ارسال پیام کوتاه به متقاضیان به مبلغ 12.000 دوازده هزار) ریال.
6- متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقهمند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت دارد که کدرشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج نمایند. این دسته از متقاضیان میبایست برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ 1.250.000 ریال (یک میلیون و دویست و پنجاه هزار)ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.
یادآوری1: متقاضیان ثبتنام و شرکت در آزمون کدرشتههای امتحانی (اصلی و شناور) که علاقهمند به شرکت در گزینش رشتههای تحصیلی دانشگاه پیامنور هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبتنام، نسبت به پرداخت مبلغ 200.000 (دویست هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقهمندی برای دوره مذکور، اقدام نمایند.
یادآوری 2: متقاضیان ثبتنام و شرکت در آزمون کدرشتههای امتحانی (اصلی و شناور) که علاقهمند به شرکت در گزینش رشتههای تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبتنام، نسبت به پرداخت مبلغ 200.000 (دویست هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقهمندی برای دوره مذکور، اقدام نمایند.
برگزاری المپیاد علمی – دانشجویی کشور:
متقاضیان علاقهمند میتوانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1401، در اولین مرحله دوره بیست و هفتمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام در آزمون شرکت نمایند.
توصیه های مهم :
1- متقاضیان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای ثبتنام مراجعه نمایند.
2- متقاضیان لازم است در انتخاب کدرشتههای امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود، دقت نمایند؛ لذا پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی، در این خصوص به درخواستهای متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
3- متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.
4- هر ساله تعدادی قابل توجهی از متقاضیان در درج معدل خود در زمان ثبتنام دقت لازم را بعمل نیاورده و پس از قبولی در دانشگاه به دلیل مغایرت معدل قبولی آنها لغو شده و باعث سردرگمی آنها میگردد. لذا به متقاضیان تاکید میشود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبتنام آنها توسط خودشان انجام نمیپذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام نموده و در مراحل بعدی که امکان ویرایش اطلاعات (در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و یا انتخاب رشته) برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.
4- با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان از سوی دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی خود دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
5- هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفتهنامه خبری و اطلاعرسانی سازمان سنجش)، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانههای جمعی اعلام خواهد شد.
نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور
متقاضیان درصورت لزوم می توانند سئوال یا سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس https://request.sanjesh.org و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 در میان بگذارند.
لازم به ذکر است دانشگاه مهرالبرز در حال حاضر دارای سه دانشکده مدیریت، علوم مهندسی و فناوری اطلاعات بوده و در رشته های مختلف دانشجو می پذیرد.
داوطلبان گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره تحصیلی می توانند از طریق ذیل در ارتباط باشند.
شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۵:۰۰
تلفن: ۵٧۶۵۸۰۰۰ (٠٢١) داخلی ٢٠٣
تلگرام : https://t.me/MehralborzAdvisor
واتس اپ: https://wa.me/989025765888
ایمیل:moshavereh@mehralborz.ac.ir