
یکشنبه یازدهم خرداد براساس برنامه ریزی قبلی، دانشگاه مهرالبرز پس از دو دهه فعالیت در آموزش عالی کشور برای نخستین بار میزبان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود که با حضور دو ساعته در دانشگاه ، ضمن بازدید از نزدیک فعالیتها و برنامه های نخستین دانشگاه الکترونیکی کشور و مشاهده زیر ساختها و توانمندیهای فنی با همکاران و جمعی از دانشجویان در بخشهای مختلف به گفتگو پرداختند.
دکتر حسین سیمایی که در بدو ورود با استقبال گرم و خیر مقدم اعضای کانون دانش آموختگان با همراهی دکتر خرازی وجمعی از هیات امنا وارد مهرالبرز شدند در آغاز مسیر فاز سوم توسعه دانشگاه دیحیتال با حضور در کلینیک مشاوره و روانشناسی ِمهرَوان، ضمن آشنایی با روند فعالیتهای پنج سال گذشته این مجموعه در حوزه های سنجش سلامت روان، مشاوره های روان درمانی الکترونیکی و حضوری و برنامه های تخصصی وبیناری و کارگاههای آموزشی روانشناسی آشنا شده و آغاز رسمی فعالیت آن را افتتاح نمودند.
ایشان همچنین با حضور در حوزه معاونت آموزش و پژوهش، با حضور در کلاس آنلاین اولین دوره پذیرش دانشجوی بین الملل به صورت الکترونیکی ( ویژه دانشجویان افغانستانی ) را افتتاح رسمی نمودند.
وزیر علوم پس از بازدید از واحدهای مختلف دانشگاه، ضمن دیدار با اساتید پیشکسوت دانشگاه همچون دکتر عباس بازرگان، دکتر سید مهدی سیداصفهانی، دکترمسعود شفیعی ، دکتر بهار فیروزآبادی، دکتر غلامرضا طالقانی، دکتر علی اصغر فانی و … اعضای هیات علمی در سالن کنفرانس حاضر شده و پس از بیان خیر مقدم از سوی دکتر سید کمال خرازی ریاست هیات امنا و استماع گزارش دستاوردها و تلاشهای صورت گرفته که توسط رییس دانشگاه به صورت هوش مصنوعی ارائه گردید فازسوم دانشگاه دیجیتال مهرالبرز و کلینیک مشاوره وروانشناسی دانشجویان ( مهروان) و اقتتاح رسمی دوره آموزشی بین الملل به صورت الکترونیکی ویژه دانشجویان کشور افغانستان بااولویت بانوان درحضور وزیر محترم علوم رونمایی گردید سپس جناب اقای دکتر سیمایی بیانات خودرا به شرح زیر بیان داشتند
تاکید بر اولویت ارتقای کیفیت و توجه به بخش خصوصی حوزه آموزش عالی در دولت چهاردهم
دکتر سیمایی در ابتدای سخنان خود، ضمن سپاسگزاری از خدمات علمی، آموزشی و فرهنگی دانشگاه مهر البرز، به ویژه در بخش بینالمللی و ارائه خدمات به محرومترین اقشار، ابراز خرسندی کرد که آموزش الکترونیکی در بخش بینالملل با کشور افغانستان آغاز شده و بانوان نیز تحت پوشش این خدمات قرار گرفتهاند.
وی با اشاره به اهمیت اعتباربخشی مدارک ارائه شده در این دورهها، خواستار پیگیری این موضوع از طریق روابط دیپلماتیک شد تا فارغالتحصیلان بتوانند از مزایای اداری، استخدامی و اقتصادی آن بهرهمند شوند.
وزیر علوم در ادامه با اشاره به سابقه آموزش عالی در ایران، گفت: قبل از انقلاب تعداد دانشگاههای خصوصی بسیار اندک بود، اما پس از انقلاب با تقاضای اجتماعی فزایندهای مواجه شدیم و نظام نیز به این مطالبه پاسخ داد. در نتیجه، شاهد تاسیس دانشگاه آزاد در دهه شصت و تعدادی از موسسات آموزش عالی دیگر در دهه هشتاد به بعد بودیم.
وی افزود: تاسیس موسسات غیردولتی، علاوه بر تامین نیاز اجتماعی، به دسترسی به آموزش و عدالت آموزشی نیز کمک کرد.
وی با تاکید بر اینکه آموزش زیربنای دسترسی به دیگر حقوق است، گفت: ملتی که آموزش ندیده باشد، حق تعیین سرنوشت، آزادی بیان و آزادی مطبوعات را درک نمی کند و مطالبه نمیکند. بنابراین، بخش خصوصی با وجود همه اشکالات، به ارتقای فرهنگی مردم نیز کمک کرده است.
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت توقف توسعه کمی آموزش عالی، گفت: باید کیفیتهایی را که از دست دادهایم جبران کنیم. شاخصهای کیفیت در حوزه آموزش عالی به شدت افت کرده و این پسندیده نیست.
وی با بیان اینکه در این دوره دو سیاست را دنبال میکنیم، گفت: سیاست اول، تقویت بخش خصوصی آموزش عالی است، زیرا معتقدم دولت وظیفه خود را در این بخش به خوبی ایفا کرده است. سیاست نیز توجه جدی به کیفیت می باشد.
وی با اشاره به ورود به عصر دیجیتال، آموزش دیجیتال را فرصتی جدید دانست و به هیئت امناء و دستاندرکاران دانشگاه مهر البرز برای ارائه این خدمت جدید تبریک گفت. وزیر علوم در پایان با اشاره به تجربه آموزش الکترونیکی در دوره کرونا، گفت: با شناختی که از هیئت امنای این مجموعه دارم، مطمئنم که کار متقن و کارشناسیشدهای انجام میدهند.