این جایزه هر سال پس از ارزیابی کارشناسان خبره به شرکت ها و موسساتی تعلق می گیرد که در ارزیابی دیجیتال در محورهای مورد نظر نمرات بالایی کسب کنند

این روزها، فناوری های دیجیتال درحال درنوردیدن مرزهای کسب وکار در تمامی صنایع هستند. به بیان دیگر، امروزهیچ سازمان و کسب وکاری را نمی توانیم مستقل از فناوری های دیجیتال فرض کنیم و این مورد محدود به صنعت ویا بخش خاصی نمی شود. صنعت بانک، بیمه، خودرو، پتروشیمی، فولاد، انرژی، غذا، سرگرمی و … همگی تحت تاثیرفناوری های دیجیتال در سال های اخیر متحول شده اند. فراتر از صنایع، زندگی شخصی افراد نیز برپایه فناوری های نوین متحول شده است.

بر اساس تعریف فرهنگ لغت کمبریج، عصر دیجیتال، زمان حاضر است که در آن بسیاری از امور از طریق کامپیوتر انجام شده و حجم بسیاری از اطلاعات از طریق فناوری در دسترس عموم قرار گرفته است. به بیان ساده تر، عصر دیجیتال را می توان برهه ای از تاریخ تعریف کرد که در آن استفاده از فناوری های دیجیتال درسرتاسر دنیا رایج و گسترده شده و وابستگی بشر به این دست فناوری ها به بالاترین حد خود رسیده است.

ارزیابی ملی تحول دیجیتال برای اولین بار در ایران، در سال ۱۳۹۵با هدف ممیزی، ارائه بازخورد و در نهایت معرفی سازمان های پیشرو در تحول دیجیتال طراحی گردید. برگزیدگان نخستین دوره ارزیابی، همزمان با اختتامیه سومین کنفرانس ملی سیستم های اطلاعاتی معرفی شدند. دومین دوره این ارزیابی، در سال ۱۳۹۶برگزار و از برگزیدگان همزمان با اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور تقدیر گردید. سومین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال در سال ۱۳۹۷ با حضور چشمگیر سازمان های ایرانی از صنایع مختلف برگزار و ۳۰ بهمن ماه همزمان با شب تحول دیجیتال ایران از برگزیدگان آن تقدیر شد. چهارمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال نیز در در سال ۱۳۹۸برگزار گردید. این ارزیابی علاوه بر ایجاد فضای رقابت و معرفی سازمان های پیشروی ایرانی، به ایجاد زمینه ای مناسب برای تبادل تجارب موفق بین سازمان ها، رهبران و متخصصین این حوزه پرداخت.

امسال مؤسسه آموزش عالی مهرالبرز با کسب نمره ۱۰۰۵۰در سطح بلوغ رهسپار دیجیتال سطح سه(C3)  ارزیابی و موفق به أخذ تندیس برنزین سطح سه زبدگی دیجیتال شد.

محور زبدگی دیجیتال چیست؟

بسیاری از سازمان ها از فناوری های تحول آفرین در فرآیندها و محصولات خود استفاده می کنند، اما چه اتفاقی منجر به ظهور و بروز یک سازمان به عنوان سازمان دیجیتالی می شود؟ زبدگان دیجیتال، با درک صحیح از چیستی فناوری و چگونگی راهبری مؤثر این فناوری ها در سازمان، به سطحی از ارزش آفرینی در سازمانشان می رسند که سرمایه گذاری هایشان در این حوزه به بهبود عملکرد، رضایت بیشتر مشتریان و درنهایت سوددهی در سازمان منجر خواهد شد.

از ویژگی های مهم چهارمین ارزیابی ملی تحول دیجیتال ممیز ی سازمان ها و شرکت ها بر اساس مدل ۲۰۲۰۰ می باشد.این مدل، بلوغ دیجیتال سازمان ها را با توجه به ابعاد دهگانه تحول دیجیتال و با ۱۰۰شاخص به صورت جزئی ارزیابی می کند و امتیازی در بازه ۰ تا ۲۰۲۰۰ به آنها اختصاص می دهد.

برای مطالعه گزارش کامل چهارمین جایزه ملی ارزیابی تحول دیجیتال لطفا کلیک کنید.