ارزشیابی تشخیص گامی دیگر در جهت ارتقاء کیفیت یادگیری الکترونیکی در دانشگاه مهر البرز
ارزشیابی تشخیصی از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرای خواهدشد.
دانشگاه مهرالبرز ، اولین دانشگاه الکترونیکی در ایران که یکی از ارکان آموزشی آن در مدل آموزشی ده وجهی ” اجرای سه دوره ارزشیابی درونی ” می باشد که در هر ترم در سه مرحله ، اول ترم (ورودیها)، میانه ترم (فرایندها) و پایان ترم (خروجیها)، خدمات آموزشی، فنی، محتوا و عملکرد اساتید و دستیاران را از منظر دانشجویان مورد ارزیابی قرار میدهد و بر اساس نتایج حاصل از آن و بحث و بررسی و تصمیمسازی در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، اقدامات بهبود و ارتقای خدمات آموزشی را برنامهریزی و اجرا می کند.
این ارزشیابیها بهصورت سیستمی در پورتال آموزشی دانشگاه انجام شده و پس از اخذ نظرات دانشجویان در قالب شاخصهای مشخص شده درمعاونت آموزش در چهار بخش عملکرد اساتید، دستیاران آموزشی، محتوای آموزشی وکیفیت یادگیری، اقدامات لازم جهت بهبود یا رفع مشکلات مشاهده شده انجام میگیرد.
در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به منظور ارتقاء کیفیت در یادگیری الکترونیکی پس از برگزاری چندین جلسه کارگروه کیفیت و تصویب آن در کمیته کیفیت دانشگاه ، برای اولین بار در مهر البرز ، فرایند ارزشیابی تشخیصی در ابتدای ترم اجرایی می گردد . ( متن کامل آن به پیوست آمده است )
اجرای این فرایند به هدف شناخت توانمندی و آشنایی دانشجویان با دروس اخذ شده و ارائه بازخورد به اساتید جهت برنامه ریزی آموزشی اثربخش توسط واحد ارزشیابی در معاونت آموزش با همکاری دستیاران آموزشی در ابتدای ترم برای تمام دروس اجرایی می گردد.
ارزشیابی تشخیصی در دانشگاه مهر البرز گامی دیگر جهت ارتقاء کیفیت یادگیری الکترونیکی در آموزش دانشگاهی می باشد.
امیداست اساتید گرامی با همکاری دستیاران آموزشی نسبت به حسن اجرای ان اهتمام لازم را بعمل آورند.
.
اداره ارزشیابی کیفیت یادگیری معاونت آموزشی دانشگاه مهرالبرز