دانشکده علوم انسانی

شامل ۴ رشته گرایش تحصیلی

رشته مدیریت بازرگانی

معرفی رشته مدیریت بازرگانی گرایش استراتژیک

هدف از این رشته عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه. در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه های نوین مدیریت بازرگانی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت آمیز سازمان ها کمک نمایند.
گرایشهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد
این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌های مختلفی می باشد که بر اساس آخرین تغییرات (مصوبه مورخه 24 تیر 1394 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی) عبارتند از: بازاریابی ، بازرگانی بین المللی* ، تجارت الکترونیکی ، مدیریت استراتژیک ، بازرگانی داخلی و کارآفرینی. تا پیش از این گرایشهای مالی، بیمه و تحول نیز جزو گرایشهای رشته بازرگانی بود. در سرفصل های موجود در سایت وزارت علوم نام این رشته بازرگانی بین المللی ذکر شده اما در دفترچه کنکور ارشد 95 با نام بازاریابی بین المللی پذیرش صورت گرفته است.

دریافت سرفصل های دوره

گفتگوی ویژه با یکی از اساتید رشته مدیریت بازرگانی

کاربرد این رشته در جامعه

فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژیهای سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمانها را داشته و نسبت به سایر گرایش های مدیریت با توجه به نبود رشته ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت در حیطه کارآفرینی و تشکیل کسب و کار جدید دارند.
فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول بکار شوند.
برخی از مشاغل مربوط به این رشته عبارتند از: مشاغل مرتبط با بازاریابی در سطح مختلف از بازاریاب تا مدیر بازاریابی، فعالیت در بخش برند یا تحقیقات بازار شرکتها، واحد فروش سازمان ها، فعالیت در حوزه بازرگانی بین الملل (صادرات و واردات کالا)، فعالیت در حوزه بیمه، تجارت الکترونیک ، امور مالی و بانکداری و ….

مشاهده برنامه درسی و جدول شهریه

گفتگوی ویژه با دانشجویان و دانش آموختگان برتر دانشگاه

در این ویدیو با سرکار خانم سعیده ایزدکسب دانشجوی برتر رشته MBA و جناب آقای اردشیر ظهرابی دانش آموخته برتر همین رشته و پذیرفته شده دکتری رشته مدیریت مالی دانشگاه تهران گفتگویی را انجام داده ایم. در این گفتگو در مورد دانشگاه، نحوه تحصیل و روش های رسیدن به موفقیت تحصیلی صحبت هایی مطرح شده است.

فیلم های مرتبط با رشته

نمونه محتوای آموزشی

در طول دوران تحصیل شما محتوای آموزشی که هر هفته برای شما در پرتال دانشجو قرار می گیرد با آخرین تکنولوژی تصویربرداری تهیه شده است.
در این محتوا استاد جلوی دوربین قرار گرفته و مبحث درسی را برای شما شرح داده است. این محتوا دائمی بوده و محدودیتی برای تماشا کردن آن وجود ندارد به گونه ای که شما می توانید هر چند بار که می خواهید آن را مشاهده نمایید.

برای مشاهده بر روی تصویر کلیک کنید.

نمونه کلاس آنلاین

کلاس آنلاین خط ارتباطی بین استاد و دانشجو است و یکی از ابزارهای آموزش الکترونیکی می باشد.
در طول یک نیمسال تحصیلی شما 3 جلسه کلاس آنلاین را تجربه خواهید کرد که اساتید یا دستیاران آموزشی هر درس در این جلسات به رفع اشکال دروس و مرور مطالب درسی با شما می پردازند.

برای مشاهده بر روی تصویر کلیک کنید.

با مهرالبرز از زبان دانش آموختگان پذیرفته شده مقطع دکتری آشنا شویم

در این ویدیو دانش آموختگان برتر مهرالبرز در مورد تجربیات خود در زمان تحصیل در مهرالبرز می گویند. این دانش آموختگان هم اکنون در مقطع دکتری تخصصی در حال تحصیل می باشند و در زمان تحصیل چالش ها و دغدغه هایی داشته اند که ممکن است پاسخگوی سوالات بسیاری از پذیرفته شدگان جدید دانشگاه باشد.

برای مشاهده بر روی تصویر کلیک کنید.