هر هفته یک مقاله؛ بررسی مقالات پژوهشی برگزیده مهرالبرز
برای ترقی و پیشرفت هیچ راهی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست
آشنا نبودن با انواع مقالات و روش مقالهنویسی، یکی از مشکلات اصلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. برخی از این دانشجویان تلاش میکنند تا با اطلاعات جسته و گریخته که از اساتید یا سایر دانشجویان کسب میکنند، نسبت به آمادهسازی مقالات اقدام کنند. اما از آنجاییکه دانش کافی ندارند، با مشکلات زیادی روبرو میگردند. از این رو، تصمیم گرفتیم که به صورت هفتگی به معرفی مقالات منتشر شده مرتبط از دانشجویان و اساتید مهرالبرز بپردازیم و این مطالب را تحت نام “هر هفته یک مقاله” با مخاطبان وبسایت به اشتراک بگذاریم، با ما همراه باشید.
مقاله علمی پژوهشی چیست؟
مقالات علمی پژوهشی، یکی از مهمترین انواع مقالات داخلی بهشمار میآیند. این مقالات که از نظر ساختار و محتوا از جمله مقالات پژوهشی اصیل (Original article) محسوب میشوند. مقاله علمی پژوهشی به آن دسته از مقالاتی گفته میشود که محقق در آن بهمنظور پاسخگویی به یک سؤال علمی، به انجام پژوهشهای تجربی هدفمند میپردازد. محقق تمام مراحل تحقیقات خود را بهصورت کامل و با جزئیات دقیق گزارش میدهد. این گزارش را که در قالب یک ساختار سازمانیافته شامل چکیده، فرضیات، مطالعات پیشین، روش تحقیق، نتایج و تفسیر نتایج ارائه میشود، مقاله علمی پژوهشی مینامند.
عنوان مقاله: تاثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان با میانجیگری ارزش برند و تعدیلگری احترام، شهرت و عشق به برند |
---|
پدیدآورنده: مینو بیدلی; عباس منوریان; فرح عالیخانی |
کلیدواژه: اعتماد برند، وفاداری مشتریان، ارزش برند، احترام برند، عشق به برند، شهرت برند |
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲ |
مجموعه: مدیریت بازرگانی ، کسب و کار |
چکیده مقاله
هدف این پژوهش، تاثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی ارزش برند و تعدیلگری احترام، شهرت و عشق به برند در صنعت خرده فروشی زنجیره ای بود. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و از منظر روش و ماهیت در زمره پژوهشهای توصیفی -همبستگی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش را مشتریان فروشگاه زنجیره ای دیلی مارکت در شهر تهران تشکیل داده بودند که 385 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. جهت انتخاب نمونه از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی جهت انتخاب شعب و نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس جهت توزیع پرسشنامه در میان مشتریان استفاده شد. ابزارگردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه استاندارد با طیف پنچ گزینهای لیکرت میباشد که پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق روایی محتوا و تحلیل عاملی تاییدی مورد تأیید قرار گرفت. با توجه به تجزیه و تحلیل دادهها که از طریق نرم افزار پی ال اس انجام گرفت نشان داده که تاثیر اعتماد برند و ارزش برند بر وفاداری مشتریان تاثیر معنی داری می گذارد. همچنین نقش میانجی ارزش برند و تعدیلگری احترام برند در تاثیر اعتماد برند بر وفاداری مشتریان تایید شد. نتایج به دست آمده از روابط بین متغیرهای مورد بررسی می تواند مورداستفاده فروشگاه دیلی مارکت جهت برنامه ریزی بهتر در راستای وفاداری مشتریان و کسب مزیت رقابتی قرار گیرد.