هر هفته یک مقاله؛ بررسی مقالات پژوهشی برگزیده مهرالبرز
برای ترقی و پیشرفت هیچ راهی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست
آشنا نبودن با انواع مقالات و روش مقالهنویسی، یکی از مشکلات اصلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. برخی از این دانشجویان تلاش میکنند تا با اطلاعات جسته و گریخته که از اساتید یا سایر دانشجویان کسب میکنند، نسبت به آمادهسازی مقالات اقدام کنند. اما از آنجاییکه دانش کافی ندارند، با مشکلات زیادی روبرو میگردند. از این رو، تصمیم گرفتیم که به صورت هفتگی به معرفی مقالات منتشر شده مرتبط از دانشجویان و اساتید مهرالبرز بپردازیم و این مطالب را تحت نام “هر هفته یک مقاله” با مخاطبان وبسایت به اشتراک بگذاریم، با ما همراه باشید.
مقاله علمی پژوهشی چیست؟
مقالات علمی پژوهشی، یکی از مهمترین انواع مقالات داخلی بهشمار میآیند. این مقالات که از نظر ساختار و محتوا از جمله مقالات پژوهشی اصیل (Original article) محسوب میشوند. مقاله علمی پژوهشی به آن دسته از مقالاتی گفته میشود که محقق در آن بهمنظور پاسخگویی به یک سؤال علمی، به انجام پژوهشهای تجربی هدفمند میپردازد. محقق تمام مراحل تحقیقات خود را بهصورت کامل و با جزئیات دقیق گزارش میدهد. این گزارش را که در قالب یک ساختار سازمانیافته شامل چکیده، فرضیات، مطالعات پیشین، روش تحقیق، نتایج و تفسیر نتایج ارائه میشود، مقاله علمی پژوهشی مینامند.
| عنوان مقاله: تحلیل پتانسیل های ارتباطی بازاریابی دیجیتال و رشد استارت آپ های خدمات محور در ایران: توسعه چارچوبی برای پیوند استراتژی دیجیتال و نوآوری تجاری |
|---|
| پدیدآورنده: مینو بیدلی; عباس منوریان; فرح عالیخانی |
| کلیدواژه: اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال، چارچوب ماکرو-پویا،رشد استارت آپ،کمپین های شبکه های اجتماعی |
| تاریخ انتشار: ۱۴۰۴ |
چکیده مقاله
هدف: این مقاله با هدف تحلیل ارتباط بازاریابی دیجیتال و رشد استارتهای خدماتی در ایران انجام شده است. با
توجه به اهمیت فزاینده بازاریابی دیجیتال در محیط های رقابتی، این پژوهش یک چارچوب ماکرو-پویا برای عوامل
تأثیرگذار بر رشد استار آپ ها ارائه میدهد.
روش پژوهش: با توجه به تمرکز پژوهش بر استارت آپ های خدماتی، استارت آپ آچاره به عنوان مورد در حال
مطالعه انتخاب شده است. روش تحقیق از نوع آمیخته است و داده ها از طریق پرسش نامه های استاندارد و تحلیل
داده های ثانویه جمع آوری شده اند.
یافته ها: یافته ها حاکی از آن است که ارزیابی و بهینه سازی مداوم استراتژی های دیجیتال به استارت آپ ها کمک
می کند تا در محیط های رقابتی عملکرد بهتری داشته باشند.
نتیجه گیری: نتایج نشان میدهد که کمپین های شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ تأثیر مثبتی بر جذب
مشتریان و افزایش درآمد استارت آپ ها دارند.


