به گزارش روابط عمومی مهرالبرز و به نقل از سایت سازمان سنجش ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 از روز یکشنبه مورخ 99/09/16 آغاز و در روز یکشنبه مورخ 99/09/23 پایان می پذیرد. در متن اطلاعیه رسمی سازمان سنجش آمده است:
به اطلاع متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 در تمامی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و ششمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور می رساند با توجه به نکات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، می توانند در آزمون مذکور ثبت نام و شرکت نمایند.
شرایط ثبت نام :
ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 از روز یکشنبه مورخ 99/09/16 آغاز و در روز یکشنبه مورخ 99/09/23 پایان می پذیرد. ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام می شود.
متقاضیان ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) متقاضی ثبت نام در این آزمون شوند.
دفترچه راهنمای ثبت نام، همزمان با شروع ثبت نام، در درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس خواهد بود.
مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند:
1- مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام (دفترچه شماره 1).
2- تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.
3- آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت نام.
4- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می گیرد، متقاضیان لازم است به وسیله کارت های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ 900/000 (نهصدهزار) ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک کد رشته امتحانی، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
تبصره: در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به متقاضیان ارائه می شود؛ متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 8500 (هشت هزار و پانصد) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می توانند از این خدمات استفاده نمایند.
5- متقاضیانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول ) علاقه مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت دارد که کدرشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج نمایند. این دسته از متقاضیان می بایست برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ900/000 (نهصدهزار) ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.
یادآوری1: متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون کدرشته های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 137/000 (یکصدو سی و هفت هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه مندی برای دوره مذکور، اقدام نمایند.
یادآوری 2: متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون کدرشته های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه مند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ 137/000 (یکصدو سی و هفت هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه مندی برای دوره مذکور، اقدام نمایند.
دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:
به متقاضیان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد نمایند. ضمناً متقاضیان لازم است در درج اطلاعات ثبت نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل متقاضی جلوگیری خواهد شد.
زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون:
براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 6 و 1400/3/7 برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است از روز دوشنبه مورخ 1400/3/3 لغایت روز چهارشنبه مورخ 1400/3/5 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون متقاضیان براساس استان و شهرستان مندرج در بند 37 تقاضانامه تعیین می گردد. لذا مقتضی است متقاضیان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت نام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.
برگزاری المپیاد علمی – دانشجویی کشور:
متقاضیان علاقه مند می توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400، در اولین مرحله دوره بیست و ششمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون شرکت نمایند.
توصیه های مهم :
1- متقاضیان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای شماره 1 مراجعه نمایند.
2- به متقاضیان توصیه می شود در انتخاب کدرشته های امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود، دقت لازم را مبذول فرمایند؛ لذا پس از دریافت کد پیگیری 16 رقمی، در این خصوص به درخواست های متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
3- متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و کدپیگیری 16 رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.
4- هر ساله تعدادی قابل توجهی از متقاضیان در درج معدل خود در زمان ثبت نام دقت لازم را بعمل نیاورده و پس از قبولی در دانشگاه به دلیل مغایرت معدل قبولی آنها لغو شده و باعث سردرگمی آنها می گردد. لذا به متقاضیان عزیز اکیداً توصیه می شود در درج معدل خود دقت لازم را بعمل آورند و حتی اگر ثبت نام آنها توسط خودشان انجام نمی پذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام نموده و در مراحل بعدی که امکان ویرایش اطلاعات (در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و یا انتخاب رشته) برای آنها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایند.
4- با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان از سوی دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید می گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی خود دقت نمایید تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس شما ارسال نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
5- هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفته نامه خبری و اطلاع رسانی سازمان سنجش )، درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانه های جمعی اعلام خواهد شد.
نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظورجلوگیری از شیوع ویروس کروناو در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می توانندبه سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
ضمناً متقاضیان درصورت لزوم میتوانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 نیز در میان بگذارند.
لازم به ذکر است موسسه آموزش عالی مهرالبرز در سه دانشکده مدیریت، فنی و مهندسی و فناوری اطلاعات به صورت الکترونیکی دانشجو می پذیرد.