پانزدهمین کنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین المللی یاددهی و یادگیری الکترونیکی در دانشگاه کردستان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر محمد رزاقی پیش از ظهر امروز در پانزدهمین دوره کنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین المللی یاددهی و یادگیری الکترونیکی اظهار داشت: دانشگاه کردستان دارای جمعیت دانشجویی بیش از ۱۲ هزار نفر بوده و در این مدت که از زمان شیوع کرونا میگذرد این دانشگاه توانسته پیشرفت چشمگیری در زمینه توسعه آموزش مجازی داشته باشد.
دکتر رزاقی گسترش ویروس کرونا و استفاده از ظرفیت های آن را فرصتی مناسب برای توسعه آموزش دانست و گفت: توسعه آموزش مجازی از جمله زیرساخت ها و برنامه های کاربردی آن از سال ۹۶ آغاز شده است و در همین راستا برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی تلاش های بسیاری تا کنون صورت گرفته است.
معاون آموزشی دانشگاه کردستان افزود: دانشگاه کردستان دانشگاه مادر استان بوده و به همین دلیل مجبور هستیم طیف وسیعی از رشته ها را در دانشگاه داشته باشیم و با وجود جوان بودن، این دانشگاه توانسته پیشرفت های خوبی را در تمامی زمینه ها کسب کند.وی با اشاره به تحصیل دانشجویان بین الملل در دانشگاه کردستان ، عنوان کرد: علاوه بر دانشجویانی که از استان های مختلف در دانشگاه کردستان تحصیل میکنند، دانشجویانی از کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان، سوریه، نیجریه، افریقای جنوبی، انگلستان و استرالیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
در ادامه این جلسه دکتر پرهام مرادی اظهار داشت: دانشگاه کردستان یکی از موفق ترین دانشگاهها در زمینه آموزش الکترونیک به گواه انجمن یادگیری الکترونیکی ایران بوده است.
دبیر اجرایی کنفرانس یاددهی و یادگیری الکترونیکی تصریح کرد: در چند سال گذشته تجربه دانشگاه کردستان در زمینه آموزش الکترونیک بیشتر شده و توانسته ایم به ارگان ها و مدارس سرویسدهی رایگان انجام دهیم تا در این برهه زمانی آموزش در مدارس متوقف نشود.وی گفت: در این کنفرانس اساتید صاحب نام و صاحب نظر با موضوعات روز سخنرانی خواهند کرد و در ادامه نیز دو پنل تخصصی و مقالات تایید شده به این کنفرانس نیز ارائه میشوند.
در ادامه، دکتر علی اکبر صفوی، رییس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران (یادا)، نیز به عنوان سخنران افتتاحیه به تشریح تاریخچه کنفرانس پرداختند. ایشان گزارشی از فعالیتهای انجمن در دوران همه گیری کرونا در خصوص آموزش الکترونیکی در دانشگاه ها را ارائه نمودند و همچنین برنامههای انجمن برای آینده آموزش الکترونیکی را تشریح کردند.
در ادامه این کنفرانس نیز معاون آموزشی وزیر علوم تصریح کرد: آموزش الکترونیکی در کشور نسبت به سالهای قبل بسیار موفق تر شده، چراکه زیرساخت های دانشگاهی توسعه یافته و اساتید آموزش های لازم را دیده و توانمندسازی اساتید صورت گرفته است.دکتر علی خاکی صدیق افزود: دوران آموزش سنتی صد درصد چهره به چهره به اتمام رسیده است و باید رویکرد نوین آموزشی را پی بگیریم که این رویکرد نوین ترکیبی از آموزش سنتی و آموزش الکترونیک است.وی با اشاره به دوران پساکرونا بیان داشت: با توجه به تجربهای که در این زمینه کسب کردیم بعد از دوران کرونا این امکان وجود دارد که بخشی از کلاسها به صورت مجازی برگزار شود، اما در حال حاضر نمی توان به صورت قطعی در این زمینه اظهار نظر کرد.خاکی صدیق تصریح کرد: به طور قطع آموزش پسا کرونا با قبل از کرونا متفاوت خواهد بود و ما شاهد تحول خوبی در جهان و در راستای ارتقای کیفی آموزش خواهیم بود و نوعی آموزش ترکیبی را در آینده میتوانیم ببینیم.گفتنی است، پانزدهمین کنفرانس ملی ونهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی چهارشنبه و پنجشنبه با ارائه مقالات پذیرفته شده و انجام سخنرانی های کلیدی ادامه یافت و اختتامیه این کنفرانس ۱۹ اسفند ساعت ۱۵:۳۰ برگزار گردید.