در ششصد و هفتاد و هشتمین جلسه هیات رییسه با حضور ریاست ، قایم مقام  و معاونین و مدیران دانشگاه، برنامه راهبردی دانشگاه، اولویت های استراتژی سال ۱۴۰۴ تعیین گردید.

در نخستین جلسه هیات رئیسه سال 1404 اولویت های برنامه راهبردی دانشگاه مهرالبرز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 اولویت های برنامه راهبردی دانشگاه هرساله در ابتدای سال با در نظر گرفتن میزان تحقق برنامه ها در سال گذشته و شرایط روز کشور و اهداف دانشگاه به کوشش دفتربرنامه ریزی  دانشگاه با همکاری مدیران و معاونین تهیه و برنامه ریزی جهت اجرا انجام می شود.می گردد.

در این جلسه اعضای محترم هیات رئیسه به بیان پیشنهادات خود در راستای تحقق اهداف و اولویت های برنامه راهبردی در سال جدید پرداختند

 و در نهایت اولویت های راهبردی در سال ۱۴۰۴ مورد تصویب اعضای محترم هیات رئیسه قرار گرفت.

 

 چهار حوزه استراتژیک شامل :

حوزه اول:  بهبود مستمر کیفیت خدمات دانشگاه با رویکرد تعالی‌جویی

حوزه دوم: توسعه دانشگاه به‌عنوان سازمان یادگیرنده با تأکید بر تحول دیجیتال

حوزه سوم: توسعه ظرفیت کسب‌وکار در مهر البرز با رویکرد یادگیری الکترونیکی

حوزه چهارم: تبدیل دانشگاه به قطب یادگیری الکترونیکی کشور

 و تعداد هشت استراتژی در این چهار حوزه تعیین شده است . که هرساله با همت دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی و با در نظر گرفتن شرایط روز جامعه و اهداف دانشگاه اولویت ها مشخص می گردد و درسال جدید اجرای آنها در کنار سایر برنامه ها ، توسط معاونت برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام می گیرد

اولویت ها در سال ۱۴۰۴ به شرح ذیل می باشد:

اولویت اول:

توسعه همکاری های بین الملل با تاکید بر پذیرش دانشجوی بین الملل

محورهای مد نظر:

الف – برنامه ریزی  و ایجاد بستری مناسب برای پذیرش نخستین دوره دانشجوی  بین الملل بااولویت پذیرش  دانشجویان کشورافغانستان 

اولویت دوم:

عنوان استراتژی : توسعه نام و نشان مهر البرز به عنوان نخستین دانشگاه الکترونیکی ج.ا.ایران

محورهای مد نظر:

الف – توسعه برنامه  دیجیتال مارکتینگ دانشگاه
ب- آماده سازی و توسعه زیرساخت محتوای رسانه ای دانشگاه

اولویت سوم:

عنوان استراتژی : توسعه ظرفیت کسب‌وکار  با رویکرد یادگیری الکترونیکی

محورهای مد نظر:

الف –اجرای طرح کسب و کار دانشگاه
بتوسعه فعالیت آکادمی ها و ایجاد ظرفیت جدید در حوزه کسب و کار در دانشگاه
ج-  توسعه پلتفرم یادگیری مهر

اولویت چهارم:

عنوان استراتژی : توسعه ظرفیت پذیرش دانشجو باتاکید بر دوره ی دکتری

محورهای مد نظر:

الف – توسعه رشته ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
ب- برنامه ریزی آمو زشی وپژوهشی ،  حضور دانشجویان مقطع دکتری