دانشکده مدیریت
شامل 9 رشته گرایش تحصیلیمشاهده رشته های تحصیلی
دانشکده علوم مهندسی
شامل 9 رشته گرایش تحصیلیمشاهده رشته های تحصیلی
دانشکده فناوری اطلاعات
شامل 8 رشته گرایش تحصیلیمشاهده رشته های تحصیلی
رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین المللی
- رشته بازرگانی بین الملل چیست؟
- کاربرد رشته مدیریت بازرگانی بین المللی در جامعه
- آینده شغلی مدیریت بازرگانی بین الملل
- سابقه رشته بازرگانی بین الملل در ایران
- ماهیت ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی
- کنکور ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل
- مقاطع تحصیلی رشته مدیریت بازرگانی بینالملل
- جدول شهریه دانشجویان ورودی جدید رشته مدیریت بازرگانی بین الملل
- مشاهده برنامه درسی و جدول شهریه
- فیلم های مرتبط با رشته مدیریت بازرگانی بین الملل
- صفحات مرتبط با رشته مدیریت بازرگانی بین الملل که خوب است بخوانید
- تصاویر مرتبط به رشته مدیریت بازرگانی بین الملل
رشته بازرگانی بین الملل چیست؟
هدف از رشته مدیریت بازرگانی – بین الملل عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه. در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه های نوین مدیریت بازرگانی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت آمیز سازمان ها کمک نمایند.
گرایشهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد
رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایشهای مختلفی می باشد که بر اساس آخرین تغییرات (مصوبه مورخه 24 تیر 1394 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی) عبارتند از: بازاریابی ، بازرگانی بین المللی* ، تجارت الکترونیکی ، مدیریت استراتژیک ، بازرگانی داخلی و کارآفرینی. تا پیش از این گرایشهای مالی، بیمه و تحول نیز جزو گرایشهای رشته مدیریت بازرگانی بود. در سرفصل های موجود در سایت وزارت علوم نام این رشته بازرگانی بین المللی ذکر شده اما در دفترچه کنکور ارشد 95 با نام بازاریابی بین المللی پذیرش صورت گرفته است.
معرفی گرایش بین الملل
این رشته در سازمانها و شرکتهای مختلف در سطح ملی و بین المللی ، خرده فروشیها و عمده فروشیها، در عرصه صادرات و واردات و تقریبا همه کسب و کارهای نوین کاربرد دارد
امتیازات خاص رشته
- کاربردی بودن رشته
- نیاز روزافزون کسب و کارهای کوچک و متوسط و بزرگ به این رشته
- تقاصای رو به افزایش موسسات و شرکتها برای جذب متخصصان ابن رشته
- زمینه کاری بسیار گسترده
آشنایی بیشتر با رشته مدیریت بازرگانی بینالمللی
برای آشنایی بیشتر با رشته مدیریت بازرگانی بینالمللی در دانشگاه مهر البرز میتوانید ویدیوی زیر را ببینید:
مواد درسی رشته مدیریت بازرگانی بینالملل
کلیه موارد درسی این رشته در فایل پیدیاف زیر برای دانلود قرار داده شده است.
کاربرد رشته مدیریت بازرگانی بین المللی در جامعه
دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل در طول دوره علاوه بر آشنایی با مفاهیم نظری مدیریتی و بازرگانی داخلی و خارجی با مهارت های مورد نیاز جهت انجام امور بازرگانی خارجی مانند صادرات ، واردات ، تدوین قراردادهای بازرگانی خارجی ، سرمایه گذاری خارجی و اجرای پروژه های بین المللی آشنا می شوند.
گرایش بازرگانی بین الملل از کاربردی ترین رشته های حوزه مدیریت و علوم انسانی در وضعیت فعلی کشور است و فارغ التحصیلان گرایش بازرگانی بین الملل می توانند نقش مهمی در تامین نیازهای توسعه ای کشور و صادرات محصولات ایرانی به خارج از کشور داشته باشند.
بازرگانی بین الملل از رشته هایی است که کشور نیاز فراوانی به سرمایه انسانی متخصص دارد و از بازار کار بسیار گسترده ای برخوردار است. این گرایش جزو بهترین گرایش های حوزه علوم انسانی است.
آینده شغلی مدیریت بازرگانی بین الملل
فارغ التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمان، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیکهای مختلف تصمیم گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می شوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی، بازاریابی و بانک و گمرک و … مشغول به کار شوند
آینده شغلی :
فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژیهای سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان ، زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمانها را داشته و نسبت به سایر گرایش های مدیریت با توجه به نبود رشته ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت در حیطه کار آفرینی و تشکیل کسب و کارجدید دارند
بازار کار :
فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی ، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند .انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند. علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است ، مشغول بکار شوند
سابقه رشته بازرگانی بین الملل در ایران
این گرایش از قدیمیترین گرایشهای مدیریت است که کار خود را در سال ۱۳۳۳ به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمانهای دولتی و خصوصی، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری گروهی از استادان آمریکایی آغاز کرد، سپس این رشته در مقاطع و گرایشهای مختلف و در دانشگاههای گوناگون کشور گسترش یافته و همینک در غالب دانشگاههای دولتی، آزاد و پیام نور ارائه میگردد. دانشگاه مهرالبرز نیست سالهاست که این رشته را بصورت آنلاین ارائه میدهد.
ماهیت ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی
اقتصادهای چین ، ژاپن و هند در بین ده کشور برتر جهان (به ترتیب دوم ، سوم و پنجم) قرار دارند که نشان دهنده این واقعیت است که اکثر تولید ناخالص داخلی (GDP) در حال حاضر خارج از ایالات متحده و اروپا تولید می شود است. تجارت بین المللی شامل کلیه فعالیت های تجاری است که برای ترویج انتقال کالا ، خدمات ، منابع ، افراد ، ایده ها و فناوری ها در مرزهای ملی صورت می گیرد.
گرایش بازرگانی بین المللی یکی از کاربردی ترین و بهترین رشته های علوم انسانی و حوزه مدیریت است. دانشجویان این رشته در دوران تحصیل خود با مفاهیم نظری بازرگانی داخلی و خارجی، مفاهیم نظری مدیریتی، نحوه انجام واردات، صادرات، اجرای پروژه های بین المللی، نحوه تدوین قرار داد های بازرگانی خارجی آشنا می شوند. این دانشجویان با مهارت های آکادمیکی که به دست می آورند نقش بسیار زیادی در تامین نیاز های توسعه ای کشور و صادرات محصولات ایرانی دارند.
کنکور ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل
چرا بازاریابی بین المللی را انتخاب کنیم؟
دکتر روبرت وب ، دانشیار مشارکت و استخدام جهانی و مدیر برنامه های کارشناسی ارشد توضیح می دهد: “در یک محیط تجاری و اقتصادی جهانی که همیشه در حال تغییر است ، مطالعه تجارت از دیدگاه بین المللی برای فارغ التحصیلانی که قصد کار در مرزها و فرهنگ های بین المللی را دارند ، بسیار حیاتی است.” مطالعه بازاریابی بین المللی به شما امکان می دهد ببینید چگونه جهانی شدن باعث افزایش “ارتباط” مشاغل ، بازارها ، مردم و اطلاعات در سراسر کشورها شده است.
علاوه بر این ، مهارت هایی که دانشجویان از تحصیل در این رشته به دست می آورند، بسیار مورد توجه کارفرمایان است. این تقاضا به فرصت های مختلف در طیف وسیعی از محیط ها و بخش های شغلی تبدیل می شود .
دروس امتحانی کنکور ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین المللی
بعد از انتخاب رشته، داوطلب باید برای مطالعه دروس مجموعه امتحانی برنامه ریزی کند تا قبل از رسیدن تاریخ آزمون منابع درسی را تمام کرده باشند. با شروع ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1400، سازمان سنجش به منظور معرفی دروس امتحانی مجموعه های امتحانی دفترچه ای در سایت خود منتشر می کند. بر اساس اطلاعات موجود در دفترچه کارشناسی ارشد سال 1400 در سایت سازمان سنجش داوطلبان علاقه مند به این رشته باید خود را برای پاسخ دادن به دروسی مانند زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)، اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام، ریاضی و آمار، تئوری های مدیریت، اقتصاد خرد و کلان، تحقیق در عملیات، بازاریابی آماده کنند.
ضرایب دروس امتحانی کنکور ارشد بازاریابی بین المللی به ترتیب دروس
تنها دانستن دروس امتحانی مجموعه امتحانی مدنظر برای موفقیت در رشته مورد علاقه کافی نیست. داوطلب باید ضرایب هر کدام از دروس را نیز بداند تا برای دروس با اهمیت بیشتر زمان بیشتر اختصاص دهد.
درس | ضریب |
---|---|
زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) | ۲ |
بازاریابی | ۴ |
تئوری های مدیریت | ۳ |
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام | ۲ |
اقتصاد خرد و کلان | ۲ |
ریاضی و آمار | ۲ |
تحقیق در عملیات | ۲ |
مقاطع تحصیلی رشته مدیریت بازرگانی بینالملل
در حال حاضر بسیاری از داشگاههای کشور در مقاطع ارشد و دکترا امکان اراده تحصیلات تکمیلی در رشته مدیریت بازرگانی بینالملل را دارند.
جدول شهریه دانشجویان ورودی جدید رشته مدیریت بازرگانی بین الملل
شهریه دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۱ در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ | |||||
---|---|---|---|---|---|
دانشکده | رشته/گرایش | شهریه ثابت (ریال) | شهریه متغیر هر واحد (ریال) |
تعداد واحدهای پیشبینی شده در نیمسال اول |
کل شهریه نیمسال اول (ریال) |
مدیریت | مدیریت بازرگانی – بازاریابی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ |
مدیریت بازرگانی – مدیریت استراتژیک | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت بازرگانی – تجارت الکترونیکی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت بازرگانی – بازرگانی بین الملل | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت بازرگانی – کارآفرینی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت کسب و کار – بازاریابی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت صنعتی – تولید و عملیات | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مالی – بانکداری | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مالی – بیمه | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
علوم مهندسی | مهندسی عمران – مدیریت ساخت | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ |
مهندسی عمران – محیط زیست | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت پروژه و ساخت | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی صنایع – بهینهسازی سیستمها | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی صنایع – مدیریت پروژه | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی صنایع – مدیریت مهندسی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی صنایع – کیفیت و بهرهوری | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
فناوری اطلاعات | یادگیری الکترونیکی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ |
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی فناوری اطلاعات – تجارت الکترونیکی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی فناوری اطلاعات – معماری سازمانی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت منابع اطلاعاتی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت فناوری اطلاعات – سیستم های اطلاعاتی پیشرفته | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت دانش | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ |