دانشکده علوم انسانی

شامل ۴ رشته گرایش تحصیلی

رشته مدیریت دولتی

معرفی رشته مدیریت بازرگانی ، گرایش بازاریابی و فروش

معرفی رشته مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک منابع انسانی

مدیریت استراتژیک منابع انسانی شامل تمامی فعالیت‌های مؤثر بر رفتار افراد به منظور تشویق آن‌ها برای طراحی و اجرای نیازهای استراتژیک شرکت می‌باشد. هدف اساسی مدیریت استراتژیک منابع انسانی، ایجاد قابلیت‌های استراتژیک از طریق تضمین و اطمینان از وجود کارکنان ماهر، متعهد و با انگیزه در سازمان است، که به تلاش برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار کمک می‌کنند. این هدف به دنبال ایجاد حس هدفمندی و جهت‌دهی در محیط‌های اغلب متلاطم است، تا از این طریق نیازهای تجاری سازمان و نیازهای فردی و گروهی کارکنانش از طریق طراحی و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های منسجم و عملی منابع انسانی برآورده شود.

دوره کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی با گرایش مدیریت استراتژیک منابع انسانی، پاسخی به نیازهای جامعه پویا و رقابتی سازمان‌های امروز است. بسیاری از سازمان‌ها به تجربه دریافته‌اند که توجه به منابع انسانی، ضمن افزایش بهره‌وری، توانایی آن‌ها را در عرصه رقابت افزایش داده و احتمال بقا و ماندگاری آن‌ها را تا حد زیادی بالا می‌برد. نگرش استراتژیک در منابع انسانی، برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی، مدیریت تحول استراتژیک در قابلیت‌های منابع انسانی، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری منابع انسانی ملی و مزیت انسانی از جمله مباحثی هستند که دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد مدیریت منابع انسانی با گرایش مدیریت استراتژیک منابع انسانی به آن‌ها می‌پردازند.

دریافت سرفصل های دوره

گفتگوی ویژه با یکی از اساتید رشته مدیریت

کاربرد این رشته در جامعه

مدیریت استراتژیک منابع انسانی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با افزایش بهره‌وری و کارآیی کارکنان، عملکرد بهتری داشته باشند و سودآوری خود را افزایش دهند. این رشته از طریق ایجاد مزیت رقابتی پایدار با داشتن کارکنان ماهر، متعهد و با انگیزه، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا در بازار رقابتی بهتر عمل کنند. مدیریت تحول استراتژیک در منابع انسانی، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا تغییرات لازم را به‌طور مؤثر مدیریت کنند و با چالش‌های محیطی و بازار سازگار شوند.

این رشته به توسعه و آموزش نیروی کار نیز می‌پردازد و با طراحی برنامه‌های آموزشی و توسعه حرفه‌ای، مهارت‌ها و توانمندی‌های کارکنان را افزایش می‌دهد. ارتقاء رضایت و انگیزش کارکنان از طریق سیاست‌های منسجم منابع انسانی، منجر به کاهش نرخ ترک خدمت و افزایش تعهد سازمانی می‌شود. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری منابع انسانی در سطح ملی نقش مؤثری ایفا کنند و به بهبود سیستم‌های منابع انسانی کشور کمک کنند.

همچنین، مدیریت استراتژیک منابع انسانی با بهبود ارتباطات درون‌سازمانی و بین‌سازمانی، همکاری و هماهنگی بین بخش‌های مختلف سازمان را افزایش می‌دهد. در نتیجه، سازمان‌ها با استفاده از نیروی کار خود به بهترین شکل ممکن می‌توانند به اهداف استراتژیک خود دست یابند و در محیط رقابتی به موفقیت برسند. این مدیریت به ایجاد حس هدفمندی و جهت‌دهی در محیط‌های متلاطم کمک می‌کند و نیازهای تجاری سازمان و نیازهای فردی و گروهی کارکنان را برآورده می‌سازد. در کل، این رشته پاسخگوی نیازهای جامعه پویا و رقابتی سازمان‌های امروز است و با تمرکز بر منابع انسانی به عنوان منبع اصلی مزیت رقابتی، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا در بازار رقابتی پایدار بمانند و رشد کنند.

مشاهده برنامه درسی و جدول شهریه

گفتگوی ویژه با دانشجویان و دانش آموختگان برتر دانشگاه

در این ویدیو با سرکار خانم سعیده ایزدکسب دانشجوی برتر رشته MBA و جناب آقای اردشیر ظهرابی دانش آموخته برتر همین رشته و پذیرفته شده دکتری رشته مدیریت مالی دانشگاه تهران گفتگویی را انجام داده ایم. در این گفتگو در مورد دانشگاه، نحوه تحصیل و روش های رسیدن به موفقیت تحصیلی صحبت هایی مطرح شده است.

فیلم های مرتبط با رشته

نمونه محتوای آموزشی

در طول دوران تحصیل شما محتوای آموزشی که هر هفته برای شما در پرتال دانشجو قرار می گیرد با آخرین تکنولوژی تصویربرداری تهیه شده است.
در این محتوا استاد جلوی دوربین قرار گرفته و مبحث درسی را برای شما شرح داده است. این محتوا دائمی بوده و محدودیتی برای تماشا کردن آن وجود ندارد به گونه ای که شما می توانید هر چند بار که می خواهید آن را مشاهده نمایید.

برای مشاهده بر روی تصویر کلیک کنید.

نمونه کلاس آنلاین

کلاس آنلاین خط ارتباطی بین استاد و دانشجو است و یکی از ابزارهای آموزش الکترونیکی می باشد.
در طول یک نیمسال تحصیلی شما 3 جلسه کلاس آنلاین را تجربه خواهید کرد که اساتید یا دستیاران آموزشی هر درس در این جلسات به رفع اشکال دروس و مرور مطالب درسی با شما می پردازند.

برای مشاهده بر روی تصویر کلیک کنید.

با مهرالبرز از زبان دانش آموختگان پذیرفته شده مقطع دکتری آشنا شویم

در این ویدیو دانش آموختگان برتر مهرالبرز در مورد تجربیات خود در زمان تحصیل در مهرالبرز می گویند. این دانش آموختگان هم اکنون در مقطع دکتری تخصصی در حال تحصیل می باشند و در زمان تحصیل چالش ها و دغدغه هایی داشته اند که ممکن است پاسخگوی سوالات بسیاری از پذیرفته شدگان جدید دانشگاه باشد.

برای مشاهده بر روی تصویر کلیک کنید.