مدیر فنی و خدمات الکترونیکی مهرالبرز: آموزش در هر زمان و هر مکان، پایداری و تعطیل نبودن آموزش الکترونیکی از ارکان مهم مورد توجه مهرالبرز است.

♦ مصاحبه واحد روابط عمومی با جناب آقای مهندس یوسفی مدیر فنی و خدمات الکترونیکی مهرالبرز

در روزهای اخیر با توجه به قطعی های مکرر اینترنت کشور، پیام هایی از مخاطبان و ذینفعان موسسه آموزش عالی مهرالبرز، مبنی بر ابراز نگرانی در خصوص پایداری زیرساخت ها در سامانه های جاری دانشگاه دریافت کرده ایم. همان طور که می دانید در آموزش الکترونیکی فراهم نمودن بستر مناسب و پایدار و مطمئن برای ذینفعان اهمیت بالایی دارد. از این رو در واحد روابط عمومی دانشگاه برآن شدیم تا مصاحبه ای با جناب آقای مهندس یوسفی، مدیر فنی و خدمات الکترونیکی مهرالبرز تدارک دیده و سوال بسیاری از مخاطبان را از ایشان بپرسیم. از شما دعوت می کنیم تا این مصاحبه را بخوانید.

سلام آقای مهندس یوسفی، از این که در مصاحبه شرکت کردید از شما ممنونیم، هدف از این مصاحبه آشنایی بیشتر مخاطبان با واحد فنی موسسه و همچنین اطمینان از زیرساخت های مناسب دانشگاه هست.

سلام. بنده هم خیلی خوشحال هستم، که می توانم در این مصاحبه نکاتی را در مورد فعالیت های فعلی واحد فنی بیان کرده و بسیار خرسند هستم که دقایقی را هم صحبت با شما خواهم بود.

ممکن است خودتان را معرفی کرده و  در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با شما، مختصری از فعالیت هایی که تا به امروز داشته اید، را بیان کنید.

بله حتما. من محمد یوسفی، متولد سال ۱۳۶۶ هستم. تقریباً از سال ۱۳۸۵ در زمینه طراحی و توسعه وب فعالیت دارم و از اواسط سال ۱۳۸۹ بود که با سامانه های آموزش الکترونیکی آشنا شدم و فعالیت هایم را به صورت متمرکز در خصوص این سامانه ها آغاز کردم. تاکنون با موسسات و سازمان های مختلف، هم در قالب مهندس مشاور و هم در استقرار سامانه آموزش الکترونیکی همکاری داشته ام. در حال حاضر هم به عنوان مدیر فنی موسسه آموزش عالی مهرالبرز در حال ارائه خدمات در حیطه آموزش الکترونیکی به دانشگاه مهرالبرز و همچنین سایر موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها هستیم.

معمولاً بیشتر وقت خودم را به مطالعه در خصوص توسعه و به روز رسانی سامانه های آموزش الکترونیکی می گذارم. جالب است بدانید که در حال حاضر به عنوان یک پروژه کارآمد نیز بر روی توسعه و ایجاد قابلیت های جدید تمرکز دارم که به خواست خدا پیشرفت های خوبی هم حاصل شده است.

از چه سالی با مهرالبرز همکاری دارید؟ به صورت خلاصه فعالیت هایی را که برای مهرالبرز انجام داده اید، شرح می دهید؟ 

تقریباً از ابتدای تاسیس دانشگاه مهرالبرز با موسسه همراه بوده ام. در ابتدا به دلیل همزمانی این دوران با زمان تحصیل در دانشگاه، فقط در زمینه تولید محتوا با موسسه همکاری داشتم. در همین سال ها بود که توانستم اولین پلیر هوشمند تولید محتوا که سرعت، کیفیت و کارآمدی بالا داشت، توسعه دهم. پلیر هوشمندی که محتواهای مورد نیاز را در قالب SCORM بیرون می داد و مورد استفاده دانشگاه ها و موسسات آموزشی قرار می گرفت.

به صورت رسمی با پایان یافتن دوران تحصیلم در سال ۱۳۸۹، همکاری خود را با مهرالبرز به عنوان پشتیبان سامانه های آموزش الکترونیکی ادامه داده و خدمات بیشتری را به شرکت ها، موسسات و دانشگاه های طرف قرارداد مهرالبرز ارائه نمودم. از سال ۱۳۹۵ هم به عنوان مدیر فنی و خدمات الکترونیکی مهرالبرز در خدمت دانشجویان عزیز هستم.

ممکن است معاونت فنی و خدمات الکترونیکی در مهرالبرز را معرفی نمایید؟

معاونت فنی و خدمات الکترونیکی در هر سازمان، وظیفه مهمی را یدک می کشد، در موسسه آموزش عالی مهرالبرز این معاونت علاوه بر فعالیت های توسعه ای، بیشترین تمرکز را بر پشتیبانی و ارائه خدمات به دانشجویان و سایر موسسات و دانشگاه ها و شرکت های طرف قرارداد دارد. در این معاونت تیم کاربلد و حرفه ای، عموماً تمام نیازهای فنی اساتید و دانشجویان را در خصوص بهره مندی از آموزش الکترونیکی به صورت منسجم انجام می دهد و به نحوی این رابطه دوستانه و صمیمی است که بسیاری از این عزیزان حتی مشکلات شخصی رایانه خود را با کارشناسان این معاونت درمیان می گذارند و این اعتماد بسیار مایه خرسندی است.

یکی از فعالیت های کلیدی در معاونت فنی، مربوط به تولید محتوا می باشد. در قلب ساختمان مهرالبرز، استودیویی مجهز و مطابق با استانداردهای روز دنیا وجود دارد که همکاران واحد فنی به صورت روزانه مشغول به ضبط و تولید محتوای آموزشی برای دانشجویان هستند. همان محتواهایی که دانشجویان در قالب دروس ترمی خود می بینند. جالب است بدانید که به علت استاندارد بالای تولید محتوا، این استودیو مورد توجه بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین شرکت ها قرار گرفته است و این افراد با اعتماد به موسسه بسیاری از تولید محتواهای خود را به مهرالبرز سپرده اند.

به طور کلی می توانم بگویم که معاونت فنی و خدمات الکترونیکی مهرالبرز از ابتدای شکل گیری یکی از شریان های حیاتی موسسه بوده است که مدیران مهرالبرز همواره نگاه ویژه ای به نگهداری، به روز بودن و توسعه قابلیت های آن داشته اند.

در این روزها، تا چه حد زیرساخت های فنی مهرالبرز توانمند و کارآمد است؟

همانطور که در سوال قبل هم اشاره کردم، در مهرالبرز خوشبختانه از ابتدا تاکنون دغدغه اصلی مدیران موسسه به روز بودن و پایدار بودن سرویس هایی است که ما در اختیار ذینفعان قرار می دهیم. این ذینفعان اعم از دانشجویان، اساتید، همکاران و سایر موسسات و دانشگاه های طرف قرارداد با مهرالبرز هستند. از این رو نه تنها شرایط زیرساخت اینترنت کشور دائما رصد می شود بلکه بسیاری از مشکلات در خصوص ناپایداری و ایجاد شرایط بهینه و پایدار سامانه ها در زمان های گوناگون از قبل پیش بینی شده است.

تاکید همیشگی بر عبارت آموزش در هر زمان و هر مکان، پایداری و تعطیل نبودن آموزش الکترونیکی از ارکان مهم مورد توجه مهرالبرز است. در این راستا تمام سرویس ها و زیرساخت های فنی مناسب در داخل کشور توسعه یافته است و با سیاست های امنیتی ویژه ای که برای این زیرساخت ها در نظر گرفته شده است، به لطف خدا تا به امروز سامانه های موسسه پایدار بوده و در بحرانی ترین شرایط نیز مدعی ارائه خدمات به ذینفعان مهرالبرز بدون کوچکترین قطعی بوده ایم.

خب برگردیم به سوال مهم کاربران از ما، آیا اختلال های اخیر اینترنت در کشور، سامانه های مهرالبرز را تحت تاثیر قرار داده است؟

بگذارید که به سوال قبل رجوع کنم، خوشبختانه در معاونت فنی و خدمات الکترونیکی از طرف کلیه همکاران وسواس زیادی در خصوص ارائه خدمت بدون وقفه وجود دارد. در همین راستا کلیه کسانی که در این معاونت مشغول به فعالیت هستند به صورت همیشگی تمام تلاش خود را انجام می دهند تا سامانه ها بدون وقفه ای فعالیت داشته و کاملا پایدار باشند. در حال حاضر با به روز رسانی ها، فراهم نمودن زیرساخت مناسب داخلی و تضمین امنیت سرویس ها، به لطف خدا گزارشی بابت قطعی و در دسترس نبودن سامانه های موسسه از سوی ذینفعان که بزرگترین سرمایه های ما هستند گزارش نشده و کلیه سامانه ها کاملاً پایدار و امن در حال خدمت رسانی هستند. از این رو به دانشجویان اطمینان می دهم تا با خیال راحت فعالیت های آموزشی خود را همچون گذشته دنبال نمایند.

به عنوان سوال آخر از شما، دانشجویان مهرالبرز در صورت نیاز به راهنمایی در امور فنی و پرتال دانشجویی LCMS و سامانه ERP ، چگونه می توانند با معاونت در ارتباط باشند؟ 

سوال بسیار خوبی پرسیده شد، به اطلاع همه ی عزیزان می رسانم که کارشناسان ما در تمام واحد های موسسه پاسخگوی تماس های مخاطبان هستند. در صورتی که سوالات دانشجویان در خصوص پرتال آموزشی، کلاس های آنلاین یا برخط و محتواهای الکترونیکی بارگذاری شده باشد، همکاران معاونت فنی همچون سایر بخش ها، آماده پاسخگویی به این دوستان خواهند بود.

شماره تماس های مستقیم معاونت فنی:

جناب آقای مهندس حسینی (کارشناس فنی و خدمات الکترونیکی) : 57658402 با کد تهران

جناب آقای مهندس نصیری (کارشناس فنی و خدمات الکترونیکی) : 57658400 با کد تهران

جناب آقای مهندس فصولی (کارشناس فنی و خدمات الکترونیکی) : 57658410 با کد تهران

سرکار خانم مهندس همتی (کارشناس تولید محتوا): 57658401 با کد تهران

در زمینه پشتیبانی سامانه ERP (سامانه میز خدمات آموزشی) نیز سایر همکاران ما در موسسه پاسخگوی کاربران خواهند بود:

سرکار خانم مهندس ترکاشوند (کارشناس و پشتیبان سامانه ERP): 57658127 با کد تهران

جناب آقای مهندس هاشمی (کارشناس مالی سامانه ERP): 57658110 با کد تهران

و صحبت پایانی شما؟

از این که با شما در این مصاحبه همراه بودم، بسیار خوشحال هستم و برای تمامی دانشجویان کشور عزیزم و به طور خاص دانشجویان مهرالبرز، آرزوی توفیق و پیشرفت روزافزون دارم. ارادتمند.