رشته مدیریت بازرگانی – بین الملل

مدیریت بازرگانی - بین الملل

معرفی رشته مدیریت بازرگانی - بین الملل

هدف از رشته مدیریت بازرگانی – بین الملل عبارت است از آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه. در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه های نوین مدیریت بازرگانی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت آمیز سازمان ها کمک نمایند.
گرایشهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد
رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌های مختلفی می باشد که بر اساس آخرین تغییرات (مصوبه مورخه 24 تیر 1394 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی) عبارتند از: بازاریابی ، بازرگانی بین المللی* ، تجارت الکترونیکی ، مدیریت استراتژیک ، بازرگانی داخلی و کارآفرینی. تا پیش از این گرایشهای مالی، بیمه و تحول نیز جزو گرایشهای رشته مدیریت بازرگانی بود. در سرفصل های موجود در سایت وزارت علوم نام این رشته بازرگانی بین المللی ذکر شده اما در دفترچه کنکور ارشد 95 با نام بازاریابی بین المللی پذیرش صورت گرفته است.

معرفی گرایش بین الملل

این رشته در سازمانها و شرکتهای مختلف در سطح ملی و بین المللی ، خرده فروشیها  و عمده فروشیها، در عرصه صادرات و واردات  و تقریبا همه کسب و کارهای نوین کاربرد دارد

امتیازات خاص رشته

  • کاربردی بودن رشته
  • نیاز روزافزون کسب و کارهای کوچک و متوسط و بزرگ به این رشته
  • تقاصای رو به افزایش موسسات و شرکتها برای جذب متخصصان ابن رشته
  • زمینه کاری بسیار گسترده
دریافت سرفصل های دوره

گفتگوی ویژه با یکی از اساتید رشته مدیریت بازرگانی

کاربرد این رشته در جامعه

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی بین الملل در طول دوره علاوه بر آشنایی با مفاهیم نظری مدیریتی و بازرگانی داخلی و خارجی با مهارت های مورد نیاز جهت انجام امور بازرگانی خارجی مانند صادرات ، واردات ، تدوین قراردادهای بازرگانی خارجی ، سرمایه گذاری خارجی و اجرای پروژه های بین المللی آشنا می شوند.

گرایش بازرگانی بین الملل از کاربردی ترین رشته های حوزه مدیریت و علوم انسانی در وضعیت فعلی کشور است و فارغ التحصیلان گرایش بازرگانی بین الملل می توانند نقش مهمی در تامین نیازهای توسعه ای کشور و صادرات محصولات ایرانی به خارج از کشور داشته باشند.

بازرگانی بین الملل از رشته هایی است که کشور نیاز فراوانی به سرمایه انسانی متخصص دارد و از بازار کار بسیار گسترده ای برخوردار است. این گرایش جزو بهترین گرایش های حوزه علوم انسانی است.

دروس کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

ساختار کلی دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

دروس پایه و اصلی مشترک (۲۰ واحد)

ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ نظریه های سازمان و مدیریت ۲
۲ بازاریابی و مدیریت بازار پیشرفته ۲
۳ اخلاق و احکام کسب و کار ۲
۴ روش شناسی پژوهشهای کیفی و آمیخته در مدیریت ۲
۵ تحلیل آماری ۲
۶ مدیریت منابع انسانی پیشرفته ۲
۷ مدیریت استراتژیک پیشرفته ۲
۸ کاربرد تئوری تصمیم گیری ۲
۹ مدیریت رفتار مصرف کننده ۲
۱۰ مدیریت تبلیغات و برند ۲
جمع واحدهای دروس اصلی و پایه: ۲۰ واحد + پایان‌نامه: ۴ واحد

دروس تخصصی زیرگرایش‌ها (۸ واحد)

زیرگرایش تجارت بین الملل

ردیف عنوان درس تعداد واحد
۱ استراتژی های بازرگانی بین المللی ۲
۲ بازاریابی بین المللی و صادرات ۲
۳ مدیریت زنجیره تامین بین المللی و واردات ۲
۴ اصول مذاکرات و قراردهای بازرگانی بین المللی ۲
جمع کل واحدهای دوره: ۲۰ (اصلی و پایه) + ۸ (تخصصی) + ۴ (پایان نامه(پژوهش محور بودن)) یا ۴ واحد سمینار = ۳۲ واحد

مشاهده برنامه درسی و جدول شهریه

گفتگوی ویژه با دانشجویان و دانش آموختگان برتر دانشگاه

در این ویدیو با سرکار خانم سعیده ایزدکسب دانشجوی برتر رشته MBA و جناب آقای اردشیر ظهرابی دانش آموخته برتر همین رشته و پذیرفته شده دکتری رشته مدیریت مالی دانشگاه تهران گفتگویی را انجام داده ایم. در این گفتگو در مورد دانشگاه، نحوه تحصیل و روش های رسیدن به موفقیت تحصیلی صحبت هایی مطرح شده است.

مزیت های رقابتی مهرالبرز

کارشناسی – کارشناسی ارشد – دکتری

بیش از ۱۷۰ دستیار آموزشی

آزمون های آنلاین هوشمند به کمک AI

پذیرش دانشجویان بین المللی

پشتیبانی ۲۴ ساعته آموزشی و فنی

شبکه ای از اساتید برتر داخلی و خارجی

میزبان انحصاری کرسی یونسکو
      در یادگیری الکترونیکی

نمونه محتوای آموزشی

در طول دوران تحصیل شما محتوای آموزشی که هر هفته برای شما در پرتال دانشجو قرار می گیرد با آخرین تکنولوژی تصویربرداری تهیه شده است.
در این محتوا استاد جلوی دوربین قرار گرفته و مبحث درسی را برای شما شرح داده است. این محتوا دائمی بوده و محدودیتی برای تماشا کردن آن وجود ندارد به گونه ای که شما می توانید هر چند بار که می خواهید آن را مشاهده نمایید.

برای مشاهده بر روی تصویر کلیک کنید.

نمونه کلاس آنلاین

کلاس آنلاین خط ارتباطی بین استاد و دانشجو است و یکی از ابزارهای آموزش الکترونیکی می باشد.
در طول یک نیمسال تحصیلی شما 3 جلسه کلاس آنلاین را تجربه خواهید کرد که اساتید یا دستیاران آموزشی هر درس در این جلسات به رفع اشکال دروس و مرور مطالب درسی با شما می پردازند.

برای مشاهده بر روی تصویر کلیک کنید.

با مهرالبرز از زبان دانش آموختگان پذیرفته شده مقطع دکتری آشنا شویم

در این ویدیو دانش آموختگان برتر مهرالبرز در مورد تجربیات خود در زمان تحصیل در مهرالبرز می گویند. این دانش آموختگان هم اکنون در مقطع دکتری تخصصی در حال تحصیل می باشند و در زمان تحصیل چالش ها و دغدغه هایی داشته اند که ممکن است پاسخگوی سوالات بسیاری از پذیرفته شدگان جدید دانشگاه باشد.

برای مشاهده بر روی تصویر کلیک کنید.

سؤالات متداول معرفی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی(تجارت بین المللی)

تمرکز اصلی بر مدیریت کسب‌وکار در سطح بین‌الملل است، شامل مباحثی مانند قوانین گمرکی، مالیات‌های بین‌المللی، مدیریت ریسک ارز و بازاریابی جهانی که در بازرگانی داخلی پوشش داده نمی‌شود.

بله، تسلط حداقل بر یک زبان بین‌المللی (به ویژه انگلیسی) برای درک متون تخصصی، مذاکرات و تعامل با بازارهای جهانی ضروری و یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

موقعیت‌های شغلی در شرکت‌های واردات و صادرات، سازمان‌های بین‌المللی، بانک‌های فعال در حوزه ارز و گمرکات، و شرکت‌های چندملیتی مستقر در ایران قابل دستیابی است.

مهم‌ترین چالش‌ها شامل نوسانات اقتصادی و سیاسی بین‌المللی، مدیریت ریسک ارزی، تطبیق با قوانین متغیر و پیچیدگی‌های فرهنگی در مذاکرات تجاری است.