به نام خداوند جان و خرد

اطلاعیه راهنمای گام به گام ثبت نام پذیرفته شدگان سال تحصیلی 1404-1403 دانشگاه  الکترونیکی مهرالبرز

ضمن عرض تبریک به مناسبت قبولی در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال 1404-1403 و آرزوی موفقیت برای شما پذیرفته شدگان محترم  و ابراز خوشوقتی از اینکه دانشگاه مهرالبرز را به عنوان محل تحصیل دوره تحصیلات تکمیلی خود انتخاب نموده اید، راهنمای گام به گام ثبت نام در این دانشگاه به شرح ذیل به اطلاع می رسد :

مراحل ثبت نام :

کلیه فرآیند ثبت نام اولیه به صورت الکترونیکی انجام می شود و نیاز به حضور افراد در دانشگاه نمی باشد.

ورود به سامانه ثبت نام

گام اول           گام دوم            گام سوم            گام چهارم             گام پنجم

مطالعه مطالب مندرج در سایت

کلیه مطالب مربوط به آشنایی با دانشگاه، نحوه تحصیل در فضای الکترونیکی، فرایند و ابزارهای موجود تحصیلی و دوره های آموزشی در بخشهای مختلف سایت دانشگاه قابل مشاهده می باشد، علاوه بر آنها بخش مشاوره آنلاین سایت نیز از زمان اعلام نتایج تا پایان فرصت ثبت نام هر روز تا پایان زمان اداری پاسخگوی سوالات شما در زمینه های مختلف خواهد بود.

دانشکده علوم انسانی

شامل ۴ رشته گرایش تحصیلی

تکمیل فرم ثبت نام الکترونیکی

ثبت نام الکترونیکی از روز  یکشنبه مورخ 1403/06/11 تا پایان روز جمعه مورخ 1403/06/16   از طریق سامانه ثبت نام  به آدرس :

https://erp.mehralborz.ac.ir/Hermes.html?param=stdnew

ورود به سامانه : با استفاده از کدملی و شماره شناسنامه

 
نکته : تکمیل ثبت نام منوط به ثبت دکمه ارسال درخواست ،پس از پرداخت شهریه ، می باشد .

مدارک لازم جهت بارگذاری در سامانه ثبت نام الکترونیکی:

  1. تصویر کارت ملی
  2. تصویر صفحه اول شناسنامه(چنانچه شناسنامه توضیحات دارد ،تصویر صفحه توضیحات نیز پیوست گردد.)
  3. تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت

تبصره 1: آقایان در صورت مشمول بودن می بایست به سامانه خدمات الکترونیکی انتظامی به آدرس https://services.epolice.ir مراجعه و پس از طی مراحل ثبت نام و اخذ تاییدیه تصویر آنرا بارگذاری نمایند .

راهنمای تصویری اخذ معافیت تحصیلی

  1. تصویر مدرک تحصیلی دوره کارشناسی (گواهی موقت یا دانشنامه)

تبصره 2   : در صورت آماده نبودن گواهی موقت، فرم معدل فارغ التحصیلی(مهر و امضا شده توسط دانشگاه دوره کارشناسی) و یا گواهی مبنی بر اعلام فارغ‌التحصیلی ، از دانشگاه مقطع قبلی دریافت و بارگذاری گردد .( فرم از اینجا دانلود شود )  

تبصره 3 : در صورت  قید  نشدن معدل در مدرک تحصیلی، ارائه ریز نمرات و یا مدرکی که معدل در آن قید شده باشد ، الزامیست (پیوست گردد.)

تبصره 4 : پذیرفته شدگانی که در زمان ثبت نام دانشجوی سال آخر بوده اند.  تصویر فرم مخصوص میانگین تعداد واحدهای گذرانده برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی(مهر و امضا شده توسط دانشگاه مربوطه) مندرج در دفترچه شماره یک سازمان سنجش ( فرم از اینجا دانلود شود )

تبصره 5: فرم تعهد فراغت از تحصیل برای دانشجویانی که تا تاریخ 31/06/1403 فارغ التحصیل می شوند.(فرم شماره ۳)

  1. بند مربوط به پذیرفته شدگانی که دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته می باشند.

(تصویر مدرک تحصیلی دوره کاردانی پیوست گردد)

تبصره 6: در صورت قید نشدن معدل در مدرک کاردانی، ریز نمرات نیز پیوست گردد.

تبصره 7 : قابل توجه پذیرفته شدگانی که کسری مدرک دارند : تصویر فرم تعهد را  در قسمت مربوطه بارگذاری نمایید :

( فرم از اینجا دانلود شود )  

توجه 1 : اداره آموزش کلیه مدارک بارگذاری شده در سامانه ثبت نام را راستی آزمایی خواهد کرد و نواقص از طریق سیستم ثبت نام  به پذیرفته شده اطلاع رسانی خواهد شد . بدیهی است پذیرفته شدگان می بایست ظرف مدت 48 ساعت  نسبت به تکمیل مدارک و رفع نواقص اقدام نمایند .

پس از تایید مدارک توسط اداره آموزش ، نام کاربری و رمز عبور سامانه های آموزشی به دانشجو پیامک خواهدشد.

قابل توجه:

* فارغ التحصیلان دانشگاههای سراسری ، موسسات آموزش عالی ، علمی کاربردی و پیام نور می بایست جهت دریافت کد صحت مقطع کارشناسی از سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان کل کشور  اقدام نمایند ( برای دریافت کد صحت از طریق پرتال سازمان امور دانشجویان کل کشور به آدرسhttps://portal.saorg.ir  پس از ثبت نام اولیه ، در قسمت خدمات –اداره دانش آموختگان –دریافت تاییدیه تحصیلی اقدام نمایند.) پس از دریافت، کد صحت مقطع کارشناسی را در قسمت مشخصات مقاطع تحصیلی قبلی، در کادر کد رهگیری استعلام مدرک پایه  درج نمایند

  • فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد باشد می بایست به سامانه استعلام مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس  https://estelam.iau.ir مراجعه کرده و کد استعلام مقطع کارشناسی را دریافت کرده و در قسمت مشخصات مقاطع تحصیلی قبلی، در کادر کد رهگیری استعلام مدرک پایه  درج نمایند.
  • فارغ التحصیلان دانشگاههای نظامی و حوزوی و علوم پزشکی فرم درخواست تاییدیه تحصیلی را از لینک درج شده در انتهای پارگراف دریافت نموده و پس از تکمیل به اداره پست جهت ارسال به دانشگاه مقطع قبلی تحویل دهند . در صورت عدم دریافت پاسخ تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مقطع قبلی ( در صورت تحصیل در مقطع قبلی در دانشگاههای نامبرده )  ادامه تحصیل در نیمسال دوم امکان پذیر نمی باشد .  (فرم از اینجا دانلود شود )
  • دانشجویان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته می بایست ابتدا برای دریافت کد صحت مقطع کاردانی ( همانند مراحل ذکر شده برای دریافت کد صحت مقطع کارشناسی ) اقدام نمایند و تاییدیه تحصیلی مقطع کاردانی را در قسمت اسکن مدارک/ سایر موارد الصاق نمایند .
  • کلیه دانشجویان می بایست کد صحت یا کد استعلام یا تاییدیه تحصیلی مقطع قبلی را تا تاریخ 30 آذر ماه به اداره آموزش تحویل دهند در غیر اینصورت دسترسی دانشجو مسدود و امکان ادامه تحصیل در نیمسال دوم وجود ندارد .
  • لطفا از صحت پست الکترونیک و شماره تلفن همراه خود در فرم ثبت نام مطمئن شوید.

واریز شهریه | جدول شهریه – ورودی های سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

میزان شهریه هر ترم که بصورت اقساط دریافت میگردد عبارت است از شهریه ثابت + شهریه متغیر که در جدول برنامه های آموزشی در این قسمت قابل مشاهده می باشد .

جزئیات دریافت و واریز شهریه ثابت و متغیر در سامانه ثبت نام به طور کامل اطلاع رسانی گردیده است.

توجه : همه مبالغ به ریال است.

توجه مهم: پس از واریز شهریه، صفحه بانکی را بسته و به  صفحه چاپ فرم تائیدیه نهائی ثبت نام ورودی جدید” بروید ، فرم را دانلود و برای ارسال فیزیکی مدارک، ذخیره و چاپ نمائید. سپس وارد صفحه “فرم ارسال گردش” شوید و دکمه ارسال ثبت نام را بزنید.

توجه نمائید در صورت عدم ارسال درخواست، ثبت نام شما قطعی نخواهد شد.

نیم‌سال اول تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 
رشته تحصیلی شهریه ثابت شهریه متغیر (هر واحد)
رشته های مهندسی ۷۶.۲۳۰.۰۰۰ ۱۲.۶۰۰.۰۰۰
سایر رشته ها ۶۵.۷۳۰.۰۰۰ ۱۱.۶۵۵.۰۰۰

ارسال مدارک فیزیکی

پذیرفته شدگان گرامی دقت نمایند، جهت تکمیل فرآیند ثبت نام می بایست مدارک به شرح ذیل را تهیه و داخل پاکت گذاشته و توسط اداره پست و صرفا از طریق پست سفارشی به دانشگاه ارسال و رسید پستی را نزد خود نگهداری نمایید :

مدارک مورد نیاز :

  1. فرم تائیدیه نهائی ثبت نام ورودی جدید (پس از درج امضا و اثر انگشت) در صورتی که هنگام ثبت نام دانلود نکرده اید، از مسیر ذیل دریافت نمائید:
  • ورود به سامانه مروارید(ERP)/مکاتبات اداری/کارتابل نامه/درخواست متقاضی ثبت نام ورودی جدید.
  1. فرم ارسال مدارک پرونده فیزیکی ( فرم از اینجا دانلود شود )
  2. اصل گواهی موقت یا کپی برابر اصل دانشنامه مقطع کارشناسی یا فرم معدل فارغ التحصیلی (مهر و امضا شده توسط دانشگاه دوره کارشناسی) ، که در صورت قید نشدن معدل در مدرک تحصیلی، ریز نمرات و یا مدرکی که معدل در آن قید شده باشد نیز ارسال گردد.
  3. فرم مخصوص میانگین تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ( فرم از اینجا دانلود شود )
  4. نمونه فرم مدرک کارشناسی و معدل برای آندسته از پذیرفته شدگانی که قادر به ارائه مدرک کارشناسی نیستند.(دانلود فرم شماره2)
  5. فرم تعهد فراغت از تحصیل دانشجویان نیمسال آخر دوره کارشناسی (دانشجویان سال آخر که تا تاریخ 31/06/1403 فارغ التحصیل می شوند) ( دانلود فرم شماره ۳ )
  6. آن دسته از دانشجویانی که کارشناسی ناپیوسته را گذرانده اند می بایست اصل گواهی موقت یا کپی برابر اصل دانشنامه مقطع کاردانی را ارسال نمایند. (در صورت قید نشدن معدل در مدرک کاردانی، ریز نمرات یا گواهی معدل نیز ارسال گردد.)
  7. سه قطعه عکس پرسنلی 4×3 با زمینه سفید
  8. کپی صفحه اول شناسنامه (در صورت درج توضیحات در شناسنامه، کپی صفحه توضیحات نیز ارسال گردد.)
  9. کپی کارت ملی
  10. کپی کارت پایان خدمت یا معافیت ( مشمولین نظام وظیفه طبق راهنمای اعلام شده اقدام نمایند )
  11. فرم تعهد برای دانشجویانی که کسری مدرک دارند.
  12. دانشجویانی که کد صحت یا تاییدیه تحصیلی کاردانی و کارشناسی را دریافت کرده اند به همراه مدارک فیزیکی ارسال کنند، در غیر اینصورت جهت ثبت درخواست کد صحت و یا دریافت تایید تحصیلی طبق نکات ذکر شده در انتهای گام دوم راهنما اقدام نمایند.

حضور در جلسه پیش معارفه و معارفه

پس از برگزاری جلسه آنلاین پیش معارفه به منظور آشنایی پذیرفته شدگان با دانشگاه مهرالبرز در عصر روز شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ، براساس تقویم آموزشی زمان برگزاری آنلاین جلسه معارفه و آشنایی با سیستم های آموزشی در عصر روز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ می‌باشد که جزییات آن پس از انجام ثبت نام الکترونیکی از طریق سایت دانشگاه مهر البرز به اطلاع شما خواهد رسید.

تذکرمهم:

لازم به توضیح است، قبل از آغاز دوره و در روز معارفه، دانشگاه فیلم آموزشی ویژه دانشجویان ورودی جدید در خصوص فرایند تحصیل در دانشگاه مجازی و معرفی ابزارها و سیستم های مورد نیاز در طول دوره را در اختیار دانشجویان قرار داده و راهکارهای مناسب یادگیری در محیط های آموزش الکترونیکی را به طور کامل ارائه می نماید. بدیهی است میزان توجه و دقت شما در این رابطه می تواند نشان دهنده بخشی از ویژگی های عملکرد شما در طول دوران تحصیل در فضای آموزش الکترونیکی باشد که ضرورتاً پس از این ، تعامل بیشتری نیز با آن خواهید داشت.

مشاوره و پاسخگویی به سوالات:

شما می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق عضویت در کانال تلگرام رسمی مهرالبرز، ارسال پیام به بخش مشاوره آنلاین از طریق تلگرام و واتساپ بخش مشاوره تحصیلی به شماره تلفن 09025765888 یا مراجعه به بخش پرسشهای متداول سایت رسمی مهرالبرز به آدرس http://www.mehralborz.ac.ir/faq دریافت نمایید.

  • شماره گیری شماره تماس 57658000-021 و گرفتن داخلی 1
  • پست الکترونیکی اداره مالی: mali@mehralborz.ac.ir و داخلی تلفن 110 و 111
  • پست الکترونیکی پشتیبانی سامانه ثبت نام : tts@mehralborz.ac.ir و داخلی 127
  • پست الکترونیکی مشاوره تحصیلی : moshavereh@mehralborz.ac.ir و داخلی 203
  • ورود به سامانه ثبت نام : https://erp.mehralborz.ac.ir/Hermes.html?param=stdnew

معاون آموزشی دانشگاه مهرالبرز

ورود به سامانه ثبت نام