آشنایی با برنامه استراتژیک مهرالبرز، دانشگاه هزاره سوم
برنامهریزی استراتژیک اهداف سازمان را با توجه به رسالت آن تعیین میکند. همچنین از طریق مطالعات محیطی، فرصتها و تهدیدات، نقاط قوت و ضعف را شناسایی میکند. بر اساس یافتههای آن مطالعات، استراتژیهای اثربخشتری را تعیین و اجرایی مینماید. سیستم یادگیری الکترونیکی تحت تاثیر شیوع و گسترش ویروس کویید ۱۹ گسترش یافته است، اما همچنان استقرار یک سیستم یادگیری الکترونیکی اثربخش به عنوان یک نظام آموزشی در کشور ما با موانعی روبرو است. طبیعتاً رعایت دقیق استانداردهای مطلوب دنیا در حوزه یادگیری الکترونیکی متضمن ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی، در همه مقاطع تحصیلی و در همه مکانها و برای همه گروههای اجتماعی و سنی میباشد. این امر نیازمند سرمایهگذاری و توجه ویژه مسئولان نظام آموزش عالی و دانشگاهها به توسعه یادگیری الکترونیکی میباشد.
بدیهی است این فرصت را باید مغتنم شمرد و بر کارآمدی و اثربخشی یادگیری الکترونیکی بیش از گذشته تمرکز نمود. مهرالبرز نیز به عنوان نخستین دانشگاه تمام الکترونیکی، برنامههای استراتژیک خود را در راستای برنامههای توسعه قبلی، در قالب برنامه استراتژیک سوم در افق پنج ساله (۱۴۰۵-۱۴۰۰) با استفاده از تجارب دورههای گذشته و همچنین بررسی فرصتها و تهدیدات، نقاط قوت و ضعف، در راستای تعالی و بهبود مستمر کیفیت خدمات یادگیری الکترونیکی و توسعه دانشگاه به عنوان سازمان یادگیرنده، طرحریزی نموده است. امید است با بهره مندی از اساتیدی خبره و کارشناسانی توانمند، گامهای موثری در توسعه یادگیری الکترونیکی و پرورش و تربیت دانشجویانی و متقاضیان یادگیری برداریم.
ارکان استراتژیک
نمایه های مهرالبرز
حوزه های استراتژیک دانشگاه
استراتژی ۱ : ارتقاء کیفیت محتوای آموزشی دروس
استراتژی ۲ : ارتقاء و بهبود سطح کیفیت خدمات آموزشی و پژوهشی
استراتژی ۳ : ارتقای خوشایندی تجربه فناورانه ذی نفعان
استراتژی ۴ : بهبود و ارتقاء نظام تصمیم گیری در دانشگاه
استراتژی ۵ : استقرار و توسعه ارکان و ساختار دانشگاه در راستای ارتقاء به دانشگاه دیجیتال
استراتژی ۶ : بهبود و ارتقاء نظام جذب، توسعه و نگهداشت سرمایههای انسانی
استراتژی ۷ : توانمندسازی اساتید در حوزه یادگیری الکترونیکی
استراتژی ۸ : افزایش بهره وری منابع انسانی
استراتژی ۹ : نهادینه سازی سندجامع اخلاقی در دانشگاه
استراتژی ۱۰ : توسعه قابلیت های دیجیتال در راستای ارتقاء تجربه دیجیتال ذی نفعان
استراتژی ۱۱ : لذت بخش نمودن فرآیندهای یادگیری و یاددهی الکترونیکی با تاکید بر بهبود و ارتقا مدل ارائه خدمات به ذینفعان دانشجویان و دانش پذیران
استراتژی ۱۲ : افزایش بهره وری مالی و اقتصادی دانشگاه
استراتژی ۱۳ : توسعه نام و نشان مهرالبرز
استراتژی ۱۴ : توسعه مرکز تخصصی آموزش یادگیری الکترونیکی
استراتژی ۱۵ : توسعه همکاری با دانشگاه ها و سازمان ها (B2U و B2B )
استراتژی ۱۶ : توسعه دستاوردهای پژوهشی و پروژه های دانش بنیان در حوزه یادگیری الکترونیکی اثربخش
استراتژی ۱۷ : توسعه فعالیت های کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو ایران