مدل نوین آموزشی که در بستر الکترونیکی ارائه می شود، به زبان ساده‌تر تحصیل غیر حضوری بدون محدودیت زمان از طریق سیستم رایانه و شبکه اینترنت، هدف این نوع آموزش تحقق یادگیری با کیفیت و مطلوب با حذف قید زمان و مکان است که تمامی خدمات آموزشی دروه‌های تحصیلی به طور یکپارچه از طریق اینترنت ارائه می‌شود که اکنون با توجه به امتیازات ارزشمند آن، کاربران و متقاضیان بی شماری را به سمت خود جلب نموده است.

دانشجویان به مانند دوره های سنتی البته غیرحضوری و با مراجعه به سیستم یادگیری الکترونیکی ( پرتال ) از محتوای الکترونیکی دروس که قبلا توسط اساتید آماده و تولید شده، چندین جلسه کلاس آنلاین و کلاس های حضوری تکمیلی ( اختیاری ) و امتحان پایان ترم به صورت حضوری، از فرآیند یادگیری الکترونیکی برای هر درس در طول هر نیمسال بهره می گیرند. لازم به ذکر است در شرایط حال حاضر و با شیوع بیماری کرونا این کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود و امتحانات هم غیرحضوری می باشد.

در حال حاضر در این موسسه دوره های مقطع کارشناسی ارشد در 3 دانشکده مدیریت، فنی و مهندسی و فناوری اطلاعات ارائه می شود. 9 رشته-گرایش در دانشکده مدیریت، 9 رشته-گرایش در دانشکده فنی و مهندسی و 8 رشته-گرایش در دانشکده فناوری اطلاعات، دوره های دایر کارشناسی ارشد این موسسه می باشد. علاوه بر آن موسسه آموزش عالی مهرالبرز دوره های حرفه ای و تخصصی را بیشتر با همکاری دانشگاه های معتبر خارجی به صورت مشترک برگزار می نماید که این دوره ها اغلب به صورت سفارشات گروهی از سوی سازمان ها و موسسات جهت افزایش سطح توانمندی های علمی کارشناسان و مدیران اجرا می شود. نوع دیگر دوره ها نیز دوره های آزاد و کوتاه مدت آموزشی می باشد که جهت افزایش مهارت و دانش افراد در زمینه های مدیریت و فناوری اطلاعات ارائه می شود که در واقع چکیده ای از دور های رسمی به صورت چند درس و تک درس می باشد شما می توانید جهت مشاهده فهرست این دوره ها به بخش باشگاه یادگیری وب سایت مراجعه نمایید.

مهرالبرز از زمان پذیرش اولین دوره دانشجویان 15 سال سابقه در پذیرش دانشجو برای مقطع کارشناسی ارشد داشته است است که تجربه ارزشمندی در تمامی حوزه ها بوده است که براساس ارزیابی مستمر عملکرد واحد های مختلف از سوی دانشجویان روز به روز از نقاط ضعف کاسته و بر قوت های آن افزوده شده است.

کلیه خدمات آموزشی در مهرالبرز، به صورت اینترنتی و در بستر E-Learningارائه می گردد و بر حسب نیاز 3 جلسه کلاس برخط (Online) و 3 جلسه کلاس حضوری نیز در طول ترم برگزار می شود. البته در شرایط حال حاضر و با شیوع بیماری کرونا این کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود و امتحانات هم غیر حضوری می باشد.

طبق آیین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طول دوره تحصیل در دوره کارشناسی ارشد دو سال می باشد.

موسسه آموزش عالی مهرالبرز، نخستین موسسه آموزش عالی مجازی غیر دولتی ایران با مجوز و تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شده است و تمامی فعالیت های آن تحت نظارت این وزراتخانه انجام گرفته و کلیه مدارک صادره آن نیز با تایید وزارت متبوع صادر می گردد.

برای حضور در دوره های رسمی کارشناسی ارشد، کلیه فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی می توانند در آزمون سراسری هر ساله کارشناسی ارشد و انتخاب دانشگاه های مجازی و غیرانتفاعی شرکت نمایند و در مرحله بعد چنانچه مجاز به انتخاب رشته شدند می توانند این موسسه و سایر مراکز آموزش عالی مورد نظر را انتخاب نمایند و منتظر اعلام نتایج نهایی پس از بررسی های لازم کارنامه و شرایط ورود از سوی این موسسه و سازمان سنجش باشند. اسامی پذیرفته شدگان به طور معمول در شهریور ماه هر سال از طریق سازمان سنجش اعلام می شود که این افراد می توانند در زمان تعیین شده ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است در شرایط حال حاضر و با شیوع بیماری کرونا و با توجه به جابجایی زمان آزمون کارشناسی ارشد این ثبت نام در مهرماه انجام خواهد پذیرفت.

تعداد جلسات آموزشی 12 جلسه کامل می باشد که هر هفته به صورت مرتب در پرتال آموزشی قرار داده می شود. هر جلسه شامل توضیحات صوتی استاد، پاورپوینت، جزوه آموزشی، منابع تکمیلی و سوالات مربوطه است که شما می توانید با برداشتن آن حتی به صورت آفلاین نیز از این مطالب استفاده نمایید. در کنار این جلسات 3 جلسه کلاس آنلاین با استاد و 3 جلسه کلاس حضوری که در شرایط حاضر و با شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین برگزار می شود نیز وجود خواهد داشت.

دانش آموختگان این موسسه می توانند در دیگر دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی به تحصیل ادامه دهند. به علاوه این موسسه آموزش عالی در بسیاری زمینه ها از جمله دوره های کارشناسی ارشد، تخصصی کوتاه مدت با دانشگاه های متعبر خارجی در حال همکاری می باشد که می تواند به دانشجویان خود در این زمینه کمک نماید. موسسه آموزش عالی الکترونیکی مهرالبرز، نخستین موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی الکترونیکی در ایران و به عنوان عضو رسمی کنسرسیوم دانشگاه های الکترونیکی آسیا و جهان نیز می باشد که از این حیث منحصر به فرد است.

موسسه آموزش عالی مهرالبرز از طریق سامانه مدیریت یادگیری اختصاصی (LCMS) فرآیند های ارائه خدمات آموزشی و همچنین مدیریت کلاس های الکترونیکی خود را به انجام می رساند. سامانه مدیریت یادگیری در مهرالبرز سیستمی است با قابلیت اطمینان و پویایی مطلوب و ساده، جهت یادگیری و یاددهی از طریق فضای الکترونیکی، دانشجویان می توانند روزانه به سامانه مدیریت یادگیری مراجعه نموده و منابع آموزشی هر هفته خود را دریافت کرده و از منابع تکمیلی موجود آن در هر ساعت از شبانه روز استفاده نمایند.

زمان اعلام نتیجه نهایی به سازمان سنجش آموزش کشور مربوط می شود. هرساله این اعلام نتیجه در شهریور ماه انجام می گرفت ولی در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا و ضرورت جابجایی آزمون کارشناسی ارشد احتمال اعلام نتایج در مهرماه وجود دارد.

پس از اینکه نام شما به عنوان پذیرفته این موسسه مشخص شد با مراجعه به سایت موسسه می توانید از راهنمای گام به گام ثبت نام در سایت برای انجام مراحل ثبت نام استفاده نمایید. همچنین کارشناسان ما در ایام ثبت نام پاسخگوی شما خواهند بود.

خیر، پذیرش دانشجو به شیوه الکترونیکی در موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیر انتفاعی تنها از طریق آزمون های سراسری کارشناسی ارشد سازمان سنجش آموزش کشور، امکان پذیر می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد حداقل نمره قبولی در هر درس ۱۲ می باشد.

یکی از مزیت های اصلی این موسسه آموزش عالی حضور و فعالیت در شهر تهران می باشد که کلیه خدمات حضوری و امتحانات آن نیز در دانشکده های دانشگاه تهران ارائه می گردد. البته در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا خدمات حضوری به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد.
نشانی : تهران – خیابان کارگرشمالی- خیابان شهید فکوری، خیابان صالحی، تقاطع دانش ثانی، شماره ۳۶

محتوای الکترونیکی مرتبط با هر درس که در بخش تولید محتوای موسسه با جدیدترین متدلوژی ها و تکنولوژی های موجود تولید شده اند، ارائه می گردد. علاوه بر آن دانشجویان می توانند از امکانات کتابخانه دیجیتال مهرالبرز در وبسایت استفاده نمایند. کتاب های فیزیکی نیز متناسب با هر درس به عنوان منابع تکمیلی از سوی اساتید نیز معرفی می گردند.

در تمامی دوره‌ های روی خط، اساتید و دستیاران آموزشی در زمان‌ های از پیش اعلام شده در دسترس می‌باشند. جهت ارتباط فوری نیز می توان از طریق پست الکترونیک در هر زمان بهره برد. دانشجویان می‌توانند سؤالات كلی خود را در بخش مباحثات درسی و تالار گفتمان های اختصاصی هر درس ارسال نمایند كه تمامی همكلاسان و دستیار آموزشی در آن مشارکت فعال دارند. تنها به این دلیل كه در محیط راحت خانه یا محل کار مهارتی را می‌‌‌‌آموزید نمی‌‌بایست احساس كنید كه ایزوله شده اید و با محیط خارج ارتباطی ندارید. یكی از مشخصات آموزش الکترونیکی ( روی خط ) امكان یادگیری دانش جدید در یك محیط مشاركتی است كه استاد، دستیار و دیگر دانشجویان در آن حضور دارند.

در موسسه آموزش عالی مهرالبرز هر درس توسط استاد مربوطه ارائه می شود. اساتید، مسئولیت هدایت کلاس های برخط، تعیین تکالیف هفتگی، پاسخ به سوالات دانشجویان و مدیریت ارزیابی های مستمر کلاس را به عهده دارند. علاوه برآن همراه هر استاد، برحسب تعداد دانشجویان، دستیار آموزشی (TA) نیز به طور کامل با دانشجویان در ارتباط بوده و به نیاز های آموزشی آنان پاسخ می دهد. اساتید و دستیاران علاوه بر حضور در پرتال آموزشی در کلاس های مجازی نیز در تعامل با دانشجویان به صورت زنده جهت تشریح و تفهیم تکمیلی مباحث درسی قرار می گیرند

این موسسه علاوه بر اعضای هیات علمی تمام وقت که دارای مدرک دکتری از دانشگاه های ممتاز کشور و خارج از کشور هستند و سوابق متعدد تدریس می باشند از اساتید همکار هیات علمی از دانشگاه های مادر کشور و غالبا از شهر تهران همچون دانشگاه تهران، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، بهشتی، علم و صنعت و… بهره می برد. که این مزیت امکان حضور و استفاده از دانش و توان اساتید به نام و نمونه کشور را در این موسسه فراهم نموده است. تعداد اساتیدی که در حال حاضر به تدریس مشغول هستند بیش از ۱۲۰ نفر می باشند.

نحوه ارتباط دانشجو با اساتید بصورت الکترونیکی می باشد، البته در کلاس های حضوری امکان ارتباط حضوری با استاد برای دانشجو میسر است. لازم به ذکر است به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و رعایت پروتکل های بهداشتی این کلاس ها به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

در مقطع کارشناسی ارشد کلیه دوره های مجازی در سطح کشور در حال حاضر به روش آموزش محور ارائه می گردد، اما در این موسسه امکان تغییر از وضعیت آموزش محور به پژوهش محور براساس کسب نمرات و معدل بالای دوره خود و برای ۲۰% از دانشجویان ممتاز طبق آیین نامه و تایید گروه آموزشی فراهم می باشد. ضمنا تفاوتی در دانشنامه صادره برای این دو گروه دانشجویان وجود نداشته و نیز هیچ محدودیتی برای ادامه تحصیل دانشجویان آموزش محور در مقطع دکتری چه در دانشگاه های داخل و چه در خارج از کشور وجود ندارد.

روش آموزش محور که مربوط به کلیه دوره های مجازی می باشد دقیقا همانند مدل پژوهش محور می باشد با این تفاوت که به جای تعداد واحد پایان نامه درسی، واحد های درسی جایگزین گذرانده می شود که ادامه تحصیل برای فارغ التحصیلان این روش به راحتی و همانند دیگر دانش آموختگان بر اساس بخشنامه های متعدد وزارت علوم در مقاطع بالاتر امکان پذیر می باشد.

انتهای ترم دوم، ۲۰ در صد معدل های بالای هر ورودی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان حائز شرایط از آموزش محور به آموزش-پژوهش، معرفی می گردند.

موسسه آموزش عالی مهرالبرز تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور فعالیت می نماید در نتیجه کلیه قوانین و مقررات حاکم بر آموزش عالی کشور نیز در این موسسه اجرا و بر این اساس کلیه دانشجویان پسر مشمول در طول دوران تحصیل در موسسه آموزش عالی مهرالبرز همچون دیگر دانشگاه های رسمی کشور از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند بود.

کلاس های حضوری به صورت خدمات ویژه برای دانشجویان محترم جهت رفع اشکال و تعامل رو در رو با اساتید، دستیاران و دانشجویان به صورت اختیاری برگزار می گردد. درواقع کلاس حضوری مربوط به مدل یادگیری مهرالبرز است که به صورت blended (ترکیبی) تعریف شده است. البته در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونااین کلاس ها به صورت الکترونیکی برگزار می گردد.

خیر الزامی به حضور در كلاس ها نیست ولی با شركت در كلاس ها معمولاً ابهامات درسی برطرف می شود.

طبق نظام نامه یادگیری الکترونیکی مصوب وزارت علوم ” امتحانات پایان نیم سال در دوره های یادگیری الکترونیکی به صورت حضوری برگزار می گردد، البته با شیوع بیماری کرونا و طبق اعلام وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مجاز به برگزاری این امتحانات در این ایام بیماری به صورت الکترونیکی شدند.

بله هر کدام از دوره های دایر مهرالبرز دارای مدیر گروه آموزشی خاص می باشد که وظایف مدیریت و کنترل تمامی موارد آموزشی اختصاصی آن گروه بر عهده ایشان می باشد.علاوه بر آن دبیران و کارشناسان گروه های آموزشی نیز در طول زمان اداری به طور کامل پاسخگوی شما خواهند بود. در بخش معرفی دوره ها توضیحات کاملی از سوی مدیران محترم گروه های آموزشی همراه با ویدیو و جدول کامل لیست دروس و اساتید و نمونه محتوای درسی الکترونیکی آمده است.

اعتبار مدارک تحصیلی به چه صورت است؟ دانش آموختگان می توانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند و از مزایای استخدامی و اجتماعی همانند سایر دانش آموختگان برخوردار گردند.

یکی از مهمترین ارکان موسسه باتوجه به رویکرد مدیران آن که از پیشگامان این عرصه در آموزش عالی کشور می باشند، واحد ارزیابی و نظارت های می باشد که به صورت مستمر در طول هر نیمسال تحصیلی توسط دانشجویان صورت گرفته و نظرات آن ها در خصوص دروس، اساتید، زیر ساخت فنی و … به طور جدی در دستور کار واحد های مختلف قرار می گیرد.

تغییر برنامه درسی مطابق با سرفصل مصوب وزارت علوم و پس از بررسی در گروه آموزشی مربوطه انجام می گیرد. جهت بروزرسانی محتوا نیز مطابق استاندارد های جدید بین المللی و با نظر اعضای محترم شورای تحصیلات تکمیلی اقدام می گردد.

در این جلسه که به منظور آشنایی هر چه بهتر و بیشتر شما داوطلبان گرامی برگزار می شود، نحوه تحصیل در این موسسه و همچنین آشنایی با سرفصل های درسی، دوره ها، مقررات آموزشی و سیستم های کاربردی به طور کامل برای شما معرفی می گردد و همچنین به تمامی سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. البته در حال حاضر با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا این جلسه به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

خیر، در صورت درخواست استاد و دانشجو برای برگزاری کلاس مجازی بیشتراز سه جلسه، این امکان وجود دارد.

آیین نامه کاملی در خصوص تخفیف شهریه و همچنین تغییر روش آموزشی به پژوهش محور و اخذ پایان نامه برای دانشجویان ممتاز وجود دارد که می تواند مشوق ها و امتیازات جالب توجهی برای این دانشجویان باشد.

علاوه بر ارائه کامل دوره ها به صورت تمام الکترونیکی و ظرفیت های موجود تعاملی در سیستم مدیریت یادگیری مانند کلاس های روی خط، تالار های گفتمان، اتاق های گفتگو، پیام داخلی، پست صوتی و … که فرصت‌ های بسیاری برای ایجاد یك ارتباط روی خط با هم ‌كلاسی‌ ها ایجاد می نماید. خدمتی تکمیلی و فوق العاده در كلاس‌ های معارفه و توجیهی آغاز تحصیل، کلاس های حضوری هر نیمسال برای هر درس از سوی موسسه به صورت ویژه ارائه می گردد كه قطعا چرخه و فرایند یادگیری را کامل تر می نماید. البته در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا کلاس های حضوری به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد و امکان ملاقات های حضوری وجود ندارد.

بله – واحد مشاوره و پشتیبانی دانشجویان در معاونت دانشجویی فرهنگی به منظور آگاهی بخشی و ارائه اطلاعات مناسب نسبت به سبک نوین آموزش الکترونیکی که نیاز به ترویج و فرهنگ سازی و همچنین معرفی بیشتر دارد از لحظه اعلام نتایج به داوطلبان و همچنین در آغاز ورود دانشجویان به موسسه تا زمان خروج دانشجویان به طور کامل به مشاوره و ارائه راهنمایی های الکترونیکی و آنلاین و البته حضوری با وقت قبلی و تلفنی می پردازد. همچنین دانشجویان می توانند از مدیران و كارشناسان محترم گروه های تحصیلی مشاوره و راهنمایی بگیرند.

تفاوتی برای میزان سنوات مجاز برای دوره های روزانه و الکترونیکی وجود ندارد و میزان سنوات برای هر دو یکسان می باشد.حداکثر سنوات مجاز در مقطع کارشناسی ارشد ۶ ترم می باشد.

برای دانشجویان سال آخر تکمیل و ارائه فرم واحد های گذرانده مندرج در اطلاعیه ثبت نام سازمان سنجش (فرم واحد های گذرانده در سامانه ثبت نام الکترونیکی و سایت دانشگاه نیز موجود می باشد ) که توسط دانشگاه محل تحصیل تکمیل و مهمور و امضا شده، الزامیست.

در طول دوره تحصیل امکان اخذ یک ترم مرخصی وجود دارد.

بله، مطابق آیین نامه کارشناسی ارشد امکان تطابق واحد تنها برای دوره های یکسان وجود دارد، بنابراین دانشجویان متقاضی تطابق واحد حداکثر تاپایان نیمسال اول تحصیلی اصل ریز نمرات را برای معادل سازی به واحد آموزش ارسال می نمایند و معادل سازی بر اساس آیین نامه داخلی معادل سازی دروس در موسسه مهر البرز انجام خواهد شد.

دانشجویان مشمول نظام وظیفه ابتدا در سامانه https://services.epolice.ir ثبت نام نموده و درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت نمایند و نتیجه نهایی نیز از طریق همان سایت باید پیگیری نمایند.

پذیرفته شدگانی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه می باشند می بایست پس از انجام ثبت نام الکترونیکی به اداره آموزش در موسسه آموزش عالی مهرالبرز مراجعه نموده و برگه تاییدیه ثبت نام خود را دریافت نمایند تا بتوانند برای دریافت برگه ترخیص از خدمت اقدام کنند. در روز معارفه و مراجعه حضوری با در دست داشتن برگه ترخیص از خدمت، جهت دریافت فرم مخصوص درخواست معافیت تحصیلی به کارشناسان اموزش مراجعه نمایند تا با مراجعه به پلیس ۱۰+ معافیت تحصیلی خود را دریافت و به اداره آموزش تحویل نمایند.

خیر، پذیرش دانشجو بصورت دانش پذیری در کلیه مقاطع تحصیلی ممنوع است.

بله، صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان این موسسه صادر می گردد.

بله، در این خصوص موسسه آموزش عالی مهرالبرز عناوین پژوهشی را در حوزه آموزش الکترونیکی انتخاب کرده که در صورت انتخاب از سوی دانشجویان و تایید موسسه و کاربردی بودن نتایج، مورد حمایت قرار می گیرد.

با تایید سازمان سنجش امكان تغییر گرایش وجود دارد اما در مورد انتقال نیز همانند مهمان از سایر دانشگاه ها مورد پذیرش قرار نمی گیرد

رشته کارشناسی ارشد مهندسی و مدیریت ساخت یکی از گرایش های دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران و شامل دروس نظری، کاربردی و امور پژوهشی، درزمینه مهندسی و مدیریت ساخت می باشد و هدف این دوره تربیت افرادی است که دارای توانایی های لازم جهت برنامه ریزی، هدایت و مدیریت اجرا وساخت پروژه های بزرگ عمرانی در سطح ملی، منطقه ای و شهری نظیر سد های بلند، بنادر وسازه های دریایی، پالایشگاه ها و نیروگاه ها، مجتمع های بزرگ مسکونی و اداری، سازه های بلند، پل های با دهانه بزرگ وسیلو ها و نظایر آن ها باشند. رشته مدیریت پروژه و ساخت مجموعه ای است مهندسی – مدیریتی که برای مدیریت، نظارت، طراحی و اجرای پروژه ها به ویژه پروژه های عمرانی طرح ریزی شده است. این رشته با ماهیت بین رشته ای تلفیقی از رشته های مهندسی عمران مهندسی صنایع و رشته مدیریت و به معنایی تلفیق علم هنر و فن است که به منظور آموزش برای انجام فعالیت های آماده سازی نظارت و اجرای پروژه به ویژه پروژه های عمرانی طرح ریزی شده است. هدف از این دوره پاسخ گویی به نیاز های صنعت ساخت و ساز کشور در زمینه های مدیریت پروژه از قبیل انتخاب سیستم های صحیح اجرای پروژه، مدیریت امور اجرایی پروژه ها، برنامه ریزی و اجرای طرح های بزرگ مسکونی، عمران شهری و منطقه ای، نظارت کارگاهی و امور مربوط به مقررات و قوانین مدیریت پیمان می باشد. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در یکی از مشاغل اجرایی، پژوهشی و آموزشی، در سازمان ها و ن هاد های دولتی، بنگاه های سرمایه گذاری، مهندسین مشاور، شرکت های پیمانکاری و غیره، تصدی مسئولیت هایی از قبیل کارشناس، سرپرست و مدیر واحد های اجرایی چه در مرحله ساخت و چه در مرحله برنامه ریزی را عهده دار گردند.

دانش آموختگان این رشته در آینده امکان استخدام در سازمان ها و ن هاد هایِ دولتی همچون، سازمان محیط زیست، شهرداری ها، شرکت آب وفاضلاب، کنترل آلودگیِ هوا، وزارت کشور و یا شرکت های خصوصی در همین راستا را دارا می باشند. در حال حاضر با توجه به قوانین تصویب شدۀ کشور، تمامی پروژه های کلان کشوری قابل اجرا نخواهد بود، مگر اینکه “ارزیابی اثرات زیست محیطی” آن بطور دقیق صورت گرفته باشد.

در صورت نیاز و براساس آیین نامه دوره کارشناسی ارشد مصوب وزارت علوم، دروس جبرانی به تمام دانشجویان به طور یکسان ارائه می گردد

در صورت آماده نبودن مدرک تحصیلی دوره کارشناسی می بایست فرم معدل دوره کارشناسی مندرج در اطلاعیه ثبت نام سازمان سنجش (فرم معدل در سامانه ثبت نام الکترونیکی و سایت دانشگاه نیز موجود می باشد ) که توسط دانشگاه کارشناسی تکمیل و مهمور و امضا شده، ارائه گردد. ضمنا تاریخ فارغ التحصیلی می بایست تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ باشد در غیر اینصورت طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور قبولی کان لم یکن تلقی می گردد.

این دوره ها به دو شکل عمومی و سازمانی با مجوز و تاییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می گردد، دوره های عمومی به صورت فراخوان آزاد برای علاقمندان اعلام می گردد و دوره های سازمانی با سفارش ارگان ها، سازمان ها و مراکز مختلف تدوین و برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند دوره ها را از طریق باشگاه یادگیری مهرالبرز دنبال نمایند.

علاقه مندان می توانند دوره ها را از طریق باشگاه یادگیری مهرالبرز دنبال نمایند.

با توسعه استفاده از رایانه های شخصی و ظهور پدیده شبکه جهانی اینترنت در حدود سی سال قبل اولین دروس در برخی دانشگاه های امریکا به صورت محتوای الکترونیکی ارائه شدند، باتوجه به امتیازات و همراستایی این روش نوین با تحولات گسترده عصر تکنولوژی و استقبال فوق العاده به سرعت در سراسر دنیا گسترش یافت که در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های بزرگ دوره های رسمی خود را با بهره گیری از محتوای الکترونیکی تعاملی دروس تولید شده توسط اساتید خود و همچنین کلاس ها و امتحانات آنلاین ارائه می نمایند که این تغییر روش به سمت آموزش الکترونیکی در حال توسعه روزافزون است.

فرایند یا چرخه آموزشی استانداردی که الگوی مهرالبرز در ارائه خدمات یادگیری الکترونیکی می باشد براساس مدل بدرالخان از پیشگامان و نظریه پردازان ارشد جهانی در این عرصه می باشد که شامل سیستم یکپارچه الکترونیکی، یادگیری هدفمند و ترکیبی، کلاس مجازی، استاد و دستیار آموزشی، محتوای چندرسانه ای (استاندارد اسکورم)، جامعه علمی شبکه ای و سازمان یادگیرنده می باشد که در این موسسه به طور کامل بومی سازی، پیاده سازی و اجرا شده است.

مدل های آموزشی در این موسسه با بهره گیری از توان و دانش کادر علمی شناخته شده و با سابقه و همچنین بستر و زیر ساخت مناسب فنی و آموزشی تاثیر خدمات آموزشی را تضمین می نماید. این خدمات براساس استاندارد های بین المللی و به مراتب کامل تر از دانشگاه های ممتاز کشور ارائه می شود. ارائه ۱۲ جلسه ای کامل هر درس و مدیریت هوشمند یادگیری دانشجو به علاوه پشتیبانی های آموزشی و فنی دائمی و در دسترس، کیفیت تحصیل دانشجویان علاقمند و فعال را نسبت به دور های مشابه سنتی ارتقاء و بهبود می بخشد.

آموزش الکترونیکی در دنیا از میان دوره های رسمی آموزش عالی در حال حاضر بیشترین بازدهی را در دوره های تحصیلات تکمیلی به خصوص کارشناسی ارشد به دلیل کوتاه بودن و همچنین تسلط بیشتر دانشجویان به مفاهیم آموزشی و الکترونیکی داشته است، تاریخچه این روش آموزشی در کشورمان به کمتر از ۲۰ سال قبل باز می گردد که غالب دانشگاه های فعال در ارائه خدمات آموزش الکترونیکی کشور دانشگاه های حضوری هستند که واحدی به نام الکترونیکی را نیز راه اندازی نموده اند و البته به صورت تخصصی و کامل به این نوع آموزش نمی پردازند، اما تعداد معدودی موسسات و دانشگاه های الکترونیکی و غیردولتی با مجوز خاص مجازی مشغول فعالیت در این حوزه می باشند که سعی نمودند فرایند کامل یادگیری الکترونیکی را پیاده سازی و اجرا نمایند.

بله، البته موسسه تمامی برنامه‌ های خود را براساس استاندارد های بین‌المللی ارائه می‌كند. مدرك ارائه شده توسط مهرالبرز علاوه بر اینكه مانند سایر دانشگاه‌ های دولتی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است باتوجه به همکاری مشترک آموزشی با دانشگاه های معتبر خارجی، دارای ارزش و اعتبار مناسب بین‌المللی نیز هست.

دانش آموخته موسسه علاوه بر اینکه با روشی نوین کامل تحصیلات خود را به اتمام رسانده است با مهارت های مرتبط با فناوری اطلاعات و آموزش بر خط کاملا آشنا شده، به طوری که می تواند به غیر از تخصصی که در رشته تحصیلی خود پیدا می کند به عنوان یک دانش آموخته با مهارت تکمیلی در حوزه فناوری اطلاعات نیز فعالیت و تدریس نماید و امروزه وجود این مزیت و امکان همزمان تحصیلات و اشتغال است که بسیاری از علاقمندان به تحصیل در دنیا را به سمت یادگیری الکترونیکی سوق داده است.

شاید برای شما جالب باشد که همگام با خدمات آموزشی و فنی موسسه برنامه های دانشجویی و مهارت افزایی تکمیلی نیز تحت عنوان طرح مهرافزا به صورت مستمر و پرشمار اجرا می گردد، دوره های مهارتی و کارگاهی تخصصی، وبینار های علمی، بازدید های عملیاتی، کلاس های زبان و کارآفرینی و … به منظور تقویت توان و بنیه علمی و تخصصی دانشحویان برگزار می شود.

در صورت مفقود شدن کارت دانشجویی، دانش آموخته موظف است جهت دریافت گواهی موقت و یا دانشنامه، فرم تعهد مفقودی کارت دانشجویی را از پورتال قسمت منوی اصلی –اسناد و راهنماهای آموزشی، دریافت و در دفترخانه اسناد رسمی تکمیل و به همراه مدارک به اداره آموزش تحویل نماید.

بله هر کدام از دوره های دایر مهرالبرز دارای مدیر گروه آموزشی خاص می باشد که وظایف مدیریت و کنترل تمامی موارد آموزشی اختصاصی آن گروه بر عهده ایشان می باشد علاوه بر آن دبیران و کارشناسان گروه های آموزشی نیز در طول زمان اداری به طور کامل پاسخگوی شما خواهند بود. در بخش معرفی دوره ها توضیحات کاملی از سوی مدیران محترم گروه های آموزشی همراه با ویدیو و جدول کامل لیست دروس و اساتید و نمونه محتوای درسی الکترونیکی آمده است.

موسسه آموزش عالی مهرالبرز (مجازی) زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری از سال ۱۳۸۳ فعالیت آموزشی خود را آغاز نموده و کلیه دانشجویان خود را از طریق آزمون سراسری کارشناسی ارشد جذب نموده است در نتیجه اعتبار آن مشابه سایر دانشگاه های سراسری می باشد و باتوجه به تجربه بیش از پانزده سال فعالیت و امتیازات مختلفی که در ابعاد آموزشی، علمی، فنی دارد توانسته در سال های گذشته جز انتخاب های اول متقاضیان دوره های مجازی باشد.

زبان رسمی آموزش در مهرالبرز زبان فارسی می‌باشد. بدین معنی كه منابع اصلی دوره و امتحانات پایانی زبان فارسی خواهد بود. هرچند موسسه، سیستم دو زبانه مشتمل بر انگلیسی و فارسی را پذیرفته است و طبیعتا منابع آموزشی به روز و تخصصی معرفی شده از سوی اساتید به زبان انگلیسی نیز خواهد بود. با توجه به اینکه سطح زبان انگلیسی از امتیازات پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد این دانشگاه می باشد، دانش مطلوب این زبان به آنان در فرایند یادگیری کمک شایانی می نماید.

باتوجه به استراتژی و رویکرد موسسه در زمینه ارائه خدمات آموزشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، در طول سالیان اخیر تلاش های جدی و مستمری به منظور آماده سازی زیرساخت های لازم آموزشی جهت اخذ مجوز راه اندازی دوره های دکتری صورت گرفته که امیدواریم هر چه زودتر شاهد اجرای اولین دوره آن باشیم.

رتبه در رشته یعنی رتبه داوطلب در بین کلیه شرکت کنندگان در یک کد رشته امتحانی و رتبه در گرایش یعنی رتبه در رشته امتحانی که دارای گرایش های مختلف می باشد مانند کد ۱۱۴۲- مدیریت فناوری اطلاعات (کد گرایش ۴) و یا گرایش های ۵ و۶ و ۷ و ۸

در صورت در دست داشتن دانشنامه ارائه کپی برابر اصل دانشنامه و در غیر اینصورت ارائه اصل گواهی موقت الزامیست .

ارائه مدرک کاردانی برای پذیرفته شدگانی که در مقطع کارشناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شده اند الزامیست .

ارائه مدرک کاردانی برای پذیرفته شدگانی که در مقطع کارشناسی ناپیوسته فارغ التحصیل شده اند الزامیست .

در دوره کارشناسی ارشد چنانچه میانگین نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی کمتر از ۱۴ باشد، دانشجو در آن نیمسال مشروط تلقی می شود. چنانچه دانشجویی در دوره کارشناسی ارشد ۲ نیمسال اعم از متوالی یا متناوب مشروط شده باشد، از تحصیل محروم می شود.

انتقال به معنی تغییر محل تحصیل دانشجو از یک موسسه به موسسه دیگر در همان رشته و همان مقطع تحصیلی است. انتقال دانشجو در نظام یادگیری الکترونیکی ممنوع است.

انتقال دانشجو در نظام یادگیری الکترونیکی ممنوع است.

شهریه دوره ها در این موسسه همانند همه دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم طبق ضوابط مندرج در دفترچه شماره دو تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش بوده و به مراتب کمتر از پردیس های حضوری و دوره های مجازی دانشگاه های دولتی است. میزان شهریه در بخش معرفی رشته ها و طبق اطلاعیه هایی از سوی معاونت مالی و منابع انسانی هر ساله اعلام می گردد.

داوطلبان گرامی جهت اطلاع از میزان شهریه در سال تحصیلی پیش رو از طریق سایت موسسه در منوی دانشكده ها با انتخاب رشته تحصیلی خود می توانند میزان شهریه مصوب هیات امنا را که منبعث از اختیارات وزارت علوم می باشد مشاهده فرمایند.

شهریه به صورت نقدی قبل از شروع ترم مطالبه می گردد. دانشجویانی كه قادر به پرداخت كل شهریه به صورت كامل و در یك مرحله نمی باشند می توانند بخشی از شهریه (شهریه متغیر) را در قالب سه قسط و به صورت آنلاین در طول ترم در تاریخ های اعلام شده توسط معاونت مالی و منابع انسانی تامین نمایند. كه این شرایط در زمان ثبت نام و پرداخت شهریه از طریق سامانه ثبت نام به اطلاع دانشجویان رسانده خواهد شد. پرداخت شهریه در زمان ثبت نام اولیه در نیمسال اول به صورت الكترونیك و از طریق سامانه ثبت نام و از نیمسال دوم به بعد از طریق سامانه دانشجویی موسسه و به صورت الكترونیك قابل پرداخت می باشد. پرداخت شهریه از طریق كلیه كارت های بانكی عضو شبكه شتاب كه دارای رمز دوم می باشد امكان پذیر می باشد.

براساس مصوبات شورای تحصیلات تكمیلی موسسه دانشجویانی كه در بین ورودی های خود حائز رتبه های اول تا سوم شوند از تخفیف شهریه در پرداخت بخشی از شهریه ثابت بر اساس آیین نامه مصوب برخوردار خواهند بود. متن آیین نامه تخفیف شهریه از طریق سایت و همچنین پرتال آموزشی موسسه قابل دستیابی می باشد.

بر اساس بخشنامه های صادره شهریه ثابت دانشجویان تا پایان تحصیل در سنوات مجاز برابر با شهریه ثابت در زمان ورود به تحصیل می باشد و شهریه متغیر دانشجویان در هر سال تحصیلی با تصویب هیات امنا موسسه براساس شرایط اقتصادی، تورم و هزینه های موسسه افزایش می یابد. لازم به ذكر است شهریه متغیر دروس جبرانی، اختیاری و الزامی با یك تعرفه محاسبه و اعلام می گردد.

۱.چنانچه انصراف قبل ازبرگزاری کلاس معارفه که همزمان است با آغاز سال تحصیلی صورت پذیرد نیمی از شهریه ثابت به نفع دانشگاه ضبط می گردد.
۲. چنانچه انصراف پس از شروع سال تحصیلی و قبل از اتمام دو هفته (تاریخ دقیق متعاقبا در هنگام ثبت نام تعیین می گردد )، شهریه ثابت قابل استرداد نمی باشد.
۳. چنانچه انصراف پس از دو هفته صورت گیرد هیچ بخشی از شهریه (ثابت و متغیر) قابل برگشت نخواهد بود

در حال حاضر صد درصد شهریه دانشجویان دارای سهمیه شاهد و جانبازان بالای ۲۵ درصد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین و پرداخت می گردد. دانشجویان دارای شرایط ذكر شده جهت ثبت نام می بایست معرفی نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ( با ذكر نوع و می زان سهمیه ) و همچنین تصویر پشت و رو از كارت ایثارگری خود را جهت درج در پرونده و پیگری های آتی تحویل امور مالی دهند.

دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی، می بایست شهریه خود را به طور كامل پرداخت نمایند. برای این قبیل دانشجویان بر اساس درخواست ایشان تاییدیه پرداخت شهریه جهت ارائه به سازمان و پیگیری های لازم صادر می گردد.

دانشجویانی که براثر برنامه تکمیل ظرفیت جا به جا می شوند. تا زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت توسط سازمان سنجش فقط شهریه متغییر قابل استرداد است.

در صورت استفاده از مرخصی تحصیلی، دانشجو موظف است شهریه ثابت آن نیمسال را پرداخت نماید.

در صورتی كه حذف درس در زمان تعیین شده جهت حذف و اضافه و یا قبل از آن صورت گیرد شهریه متغیر درس حسب درخواست دانشجو بازگردانده و یا ذخیره می شود. در صورت حذف درس پس از زمان حذف و اضافه و زمان تعیین شده جهت حذف اضطراری صورت گیرد شهریه متغیر درس قابل استرداد نمی باشد.

در صورت موافقت با درخواست دانشجو مبنی بر حذف ترم دانشجو موظف می باشد كل شهریه ثابت و شهریه متغیر ترم مورد نظر را پرداخت نماید.

شهریه ثابت و متغیر دانشجو در صورت اتمام سقف سنوات تحصیلی مجاز مطابق با تعرفه سال تحصیلی جاری محاسبه خواهد شد.

در صورت درخواست دانشجو مبنی بر معادل سازی سوابق تحصیلی، به شرط موافقت مراجع ذیربط، دانشجو مكلف است به ازای هر یك واحد قابل قبول ( معادل سازی شده ) ۵ درصد از شهریه ثابت آن نیمسال را به عنوان شهریه متغیر به موسسه پرداخت نماید.

دانشجویانی كه برابر با مقررات اموزشی با حكم اخراج از ادامه تحصیل محروم می شوند ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی خود تا زمان اعلام اخراج می باشند و هیچ گونه وجهی مازاد بر آن از دانشجو اخذ نمی گردد.

دانشجویان متقاضی استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان برابر با آیین نامه های مربوطه در چهار ترم از سنوات مجاز تحصیلی (حتی از ترم اول) خود امكان استفاده از این تسهیلات را خواهند داشت. پرداخت تسهیلات جهت جبران بخشی از شهریه تحصیلی دانشجویان با كارمزد حداقل طبق قوانین صندوق رفاه دانشجویان صورت می گیرد كه این امر مستلزم تخصیص اعتبار لازم از سوی صندوق رفاه دانشجویان می باشد. سوالات و پاسخ های تكمیلی در خصوص تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان در انتها ذكر شده است.

هر دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مجاز به دریافت وام شهریه تحصیلی در چهار ترم سنوات (حتی از ترم اول) خود می باشد.

دانشجویانی که دارای ترم مشروطی در کارنامه خود می باشند مجاز به استفاده از وام شهریه تحصیلی نمی باشند.

مبلغ وام دانشجویی جهت شهریه در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با توجه به اعتبار تخصیص داده شده و مطابق آیین نامه صندوق رفاه دانشجویی می باشد.

معاونت مالی و منابع انسانی مهرالبرز، بدینوسیله به اطلاع کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل و متقاضی دریافت وام شهریه می رساند، امکان ثبت نام اولیه وام دانشجویی در نیمسال اول تحصیلی 1401-1400 از هفته اول آبان ماه فعال می شود و دانشجویان می توانند با مراجعه به سامانه صندوق رفاه به نشانی BP.SWF.IR نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. دانشجویان گرامی توجه داشته باشند، همانند ترم های گذشته دریافت تسهیلات شهریه فقط از مجرای صندوق رفاه دانشجویی امکان پذیر بوده و دانشجویانی که برای بار اول قصد دریافت تسهیلات را دارند می توانند با مراجعه به لینک زیر نسبت به مطالعه آیین نامه و تکمیل مدارک اقدام نمایند.

بدیهی است دریافت تسهیلات منوط به تایید نهایی از سوی دانشگاه و ارائه تضمینات لازم مورد تایید صندوق رفاه از سوی دانشجو است. همچنین دانشجویانی که در ترم گذشته تقاضای وام آنها ثبت شده و ضمانت لازم صندوق رفاه جهت دریافت وام در طول چهار ترم را ارائه نموده اند، فقط لازم است به پرتال صندوق رفاه مراجعه و از آن طریق درخواست وام خود را ارسال نمایند.

دانلود آیین نامه وام: https://mehralborz.ac.ir/vam

لینک ثبت نام: WWW.BP.SWF.IR

بله، مطابق با قوانین صندوق رفاه به این وام کارمزد تعلق خواهد گرفت.

مطابق با قوانین صندوق رفاه دانشجویی 9 ماه پس از فراغت از تحصیل آغاز خواهد شد.

از آنجایی که دانشجو محوری از اصولی ترین ارکان موسسه می باشد لذا مهرالبرز سعی نموده است کمال همکاری را در جهت تسهیل فرایند تحصیل بدون دغدغه دانشجویان فراهم نماید، به همین منظور امکان برخورداری از تسهیلات وام شهریه و همچنین پرداخت اقساطی را فراهم نموده است که نحوه و شرایط آن در ابتدای هر سال توسط امور مالی طی اطلاعیه هایی اعلام می گردد.

ثبت درخواست وام دانشجویان در سیستم صندوق رفاه منوط به تخصیص اعتبار از سوی صندوق می باشد. در صورتی که در زمان ثبت نام این امر محقق نشده باشد. ثبت نام دانشجویان مطابق با روال قبل صورت خواهد گرفت. بدیهی است پرداخت شهریه مانع از ارائه درخواست وام نخواهد شد. با مراجعه به سامانه صندوق رفاه به نشانی BP.SWF.IR نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید.

بله کلیه دانشجویان جدیدالورود نیز می توانند از تسهیلات صندوق رفاه در ترم اول بهره مند گردند.

با شروع هر ترم زمان درخواست وام در سامانه صندوق رفاه ، طبق اطلاعیه صندوق رفاه دانشجویی در سایت و پرتال اطلاع رسانی خواهد شد.

خیر، با توجه به غیرحضوری بودن فرآیندهای دانشگاه و شرایط پاندمی کرونا امکان ارائه خدمات خوابگاه میسر نمی باشد.

دانشجویان جهت استفاده از خوابگاه های غیر دولتی می توانند با ورود به سایت صندوق رفاه به نشانی www.swf.ir و مراجعه به بخش سامانه خوابگاه غیردولتی با شرایط و امکانات خوابگاه‌های غیر دولتی که موفق به کسب مجوز شده اند آشنا و در صورت تمایل اقدام به رزرو و اجاره خوابگاه‌ها نمایند.

خیر، موسسه فاقد هرگونه امکانات اقامتی و خوابگاهی به صورت مستقل می باشد. در صورت نیاز متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت صندوق رفاه به نشانی www.swf.ir مراجعه نمایند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر خوابگاه های خودگردان که دارای مجوز از سایر ارگان ها می باشند می توانند به سایت www.iranpansion.com مراجعه فرمایند.

با توجه به غیرحضوری بودن فرآیندهای دانشگاه و شرایط پاندمی کرونا امکان ارائه خدمات خوابگاه توسط موسسه میسر نمی باشد. در صورت نیاز متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت صندوق رفاه به نشانی www.swf.ir مراجعه نمایند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر خوابگاه های خودگردان که دارای مجوز از سایر ارگان ها می باشند می توانند به سایت www.iranpansion.com مراجعه فرمایند.

بله دانشجویان در مدت تحصیل زیر پوشش بیمه تکمیل درمان و عمر و حادثه می باشند که مشروح آن در جریان تحصیل اطلاع رسانی خواهد شد

بله موسسه آموزش عالی مهرالبرز به صورت سالیانه کلیه دانشجویان خود را تحت پوشش بیمه حوادث دانشجویی قرار می دهد.

فوت، نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزیی، و جبران هزینه های پزشکی ناشی از حوادث در ۲۴ ساعت شبانه روز

خیر این بیمه بدون قید زمان و مکان سراسر کشور ایران را پوشش می دهد.

بله دانشجویان می توانند با پرداخت حق بیمه همسر و فرزندان خود را تحت پوشش مزایای این بیمه قرار دهند.

دانشجویان در صورت بروز حادثه حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز بعد از وقع حادثه باید نسبت به اعلام آن به موسسه و در صورت فوت از طریق بستگان در اسرع وقت و ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ فوت مراتب را به صورت کتبی و مستند به موسسه اعلام نمایند.

دانشجویان می توانند جهت آگاهی از مدارک موردنیاز جهت دریافت غرامت با شماره داخلی 111 اداره منابع انسانی سرکار خانم صالحی تماس حاصل فرمایند.

انجام امور فارغ التحصیلی منوط به اعلام لیست نهایی و امضا شده نمرات توسط اساتید می باشد (نهایی شدن نمرات در نیمسال اول حدودا از اول مهر ماه و در نیمسال دوم حدودا از اواخر اسفند ماه انجام می پذیرد ) و به شرط اعلام نهایی نمرات، انجام مراحل فارغ التحصیلی از زمان ارسال درخواست دانش آموخته به کارشناس مربوطه، تا یکماه به طول می انجامد.

در پی درخواست دانشجو از طریق ایمیل به کارشناس مربوطه پس از اعلام نهایی نمرات توسط اساتید ، در صورت تکمیل بودن پرونده دانش اموخته ،کارشناس گروه پس از بررسی واحد های گذرانده و تایید فارغ التحصیلی و استعلام وضعیت مالی ،دانش آموخته را جهت صدور گواهی موقت به واحد فارغ التحصیلان معرفی می نماید. پس از ثبت اطلاعات در سامانه وزارت علوم و دریافت کد صحت ، صدور گواهی موقت در واحد فارغ التحصیلان انجام خواهد شد. پیگیری صدور مدرک از طریق ارسال ایمیل توسط دانش آموخته به واحد فارغ التحصیلان به آدرس graduate@mehralborz.ac.ir انجام خواهد شد.

وجود تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات دوره کارشناسی در پرونده دانشجو برای صدور گواهی موقت الزامی است. به تمامی دانشجویان در روز ثبت نام نامه ای مبنی بر درخواست تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات از دانشگاه دوره کارشناسی ارائه می گردد که دانشجو موظف است طبق تعهدی که به دانشگاه دارد نامه مربوطه را به دانشگاه دوره کارشناسی خود ارائه وپیگیری نماید که پاسخ نامه تا اخر اذر ماه همان سال به اداره اموزش ارسال گردد.
در صورت عدم وجود تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات در پرونده دانشجو، به هیچ وجه امکان صدور گواهی موقت وجود ندارد.

** لازم به تذکر است تاییدیه تحصیلی دانش آموختگان موسسات آموزش عالی می بایست به همراه کد صحت ( در صورت عدم ثبت کد صحت یا QR codeدر مدرک دانشجو ) صادر گردد. و ریز نمرات نیز پیوست گردد.

برای مشمولین نظام وظیفه و دانش آموختگانی که دوران معافیت تحصیلی خود را می گذرانند صرفا نامه ای مبنی بر اتمام دوره کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلی خطاب به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا صادر می گردد تا پس از ابطال معافیت تحصیلی و معرفی به نظام وظیفه ،گواهی موقت با ارائه برگه اعزام به خدمت و یا کارت پایان خدمت ویا کارت معافیت دائم و همچنین ارائه گواهی موقت دوره کارشناسی (در صورت عدم ارائه ) صادر می گردد. مراحل مربوط به صدور نامه مذکور همانند مراحل صدور گواهی موقت می باشد.

مراحل فارغ التحصیلی و صدور گواهی موقت برای دانشجویانی که از وام صندوق رفاه استفاده نمودند همچون دانشجویان دیگر می باشد. با این تفاوت که انجام امور مربوط به وام و صدور دفترچه اقساط پیش از دریافت گواهی موقت می بایست انجام شود و گواهی موقت پس از تایید واحد مالی در مورد انجام امور مربوطه تحویل می گردد. ضمناً مبلغ وام در گواهی موقت ذکر می گردد.

-برای دانش آموختگان مشمول خدمت نظام وظیفه پس از ارائه دانشنامه دوره کارشناسی و کاردانی (در صورت ناپیوسته بودن) و ارائه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم ، دانشنامه دوره کارشناسی ارشد صادرخواهد شد.

-آن دسته از دانش اموختگانی که از وام دانشجویی استفاده نمودند صدور دانشنامه پس از تسویه وام دانشجویی امکان پذیر می باشد.

-برای دانش اموختگانی که در دوره کاشناسی خود تعهد خدمت داشتند پس از پایان تعهد خدمت و دریافت دانشنامه کارشناسی، دانشنامه دوره کارشناسی ارشد صادر خواهد گردید. در حالت عادی صدور دانشنامه حد اقل یکسال به طول می انجامد.

توجه : صدور دانشنامه نیز منوط به ارسال درخواست دانشجو می باشد.

– تحویل کارت دانشجویی
-تسویه حساب مالی
-تکمیل نواقص پرونده (مدارک لازم موجود در پرونده : 6 قطعه عکس 4*3 ، کپی مدارک شناسایی و کارت پایان خدمت ( آقایان) ، گواهی موقت دوره کارشناسی ، تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات دوره کارشناسی ، گواهی موقت دوره کاردانی (ویژه دانشجویان با مدرک کارشناسی ناپیوسته )

-تحویل اصل و کپی برابر اصل گواهی موقت دوره کارشناسی ارشد(در صورت دریافت )

– ارائه اصل دانشنامه دوره کارشناسی و کاردانی (در صورت ناپیوسته بودن) جهت رویت

-ارائه کارت پایان خدمت (برای دانش آموختگانی که از معافیت تحصیلی استفاده نمودند )

**در صورتی که دانش آموخته گواهی موقت را دریافت ننموده و کارت دانشجویی خود را تحویل نداده باشد کارت در زمان تحویل دانشنامه مسترد می گردد.

در صورت مفقود شدن کارت دانشجویی، دانش آموخته موظف است جهت دریافت گواهی موقت و یا دانشنامه، فرم تعهد مفقودی کارت دانشجویی را از پورتال قسمت منوی اصلی –اسناد و راهنماهای آموزشی، دریافت و در دفترخانه اسناد رسمی تکمیل و به همراه مدارک به اداره آموزش تحویل نماید.

گواهی موقت و یا دانشنامه تنها به خود شخص و یا وکیل قانونی ایشان و با به همراه داشتن وکالتنامه محضری و کارت شناسایی ارائه می گردد.

با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا کشور، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در صورت لزوم فرآیندهای مربوط به ارسال مدارک می بایست از طریق غیر حضوری انجام پذیرد. لذا ارسال مدارک برای انجام فرآیند دانش آموختگی از طریق پست می باشد.

لازم به ذکر است شرایط و نحوه ارسال مدارک از طریق پست توسط پیام الکترونیکی (ایمیل دانش آموختگان) به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

نشانی دانشگاه به جهت ارسال مرسوله پستی:

تهران- خیابان کارگرشمالی- خیابان شهید فکوری، خیابان صالحی، تقاطع دانش ثانی، شماره 36

کدپستی: 1413913141

این موسسه با مجوز موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مجازی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می نماید که این عنوان در ذیل آرم موسسه همواره ذکر می گردد. طبق دستورالعمل جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشنامه و مدارک تحصیلی دانشجویان عنوان مجازی به عنوان روش تحصیل به کار گرفته می شود، نمونه دانشنامه دانشجویان در ذیل قابل ملاحظه می باشد.

مشاهده نمونه دانشنامه مهرالبرز (دانشجویان آموزش محور)                                    مشاهده نمونه دانشنامه مهرالبرز (دانشجویان پژوهش محور)

بله در صورت عدم استفاده از وام دانشجویی، گواهی موقت و دانشنامه قابل ترجمه می باشد. در صورت استفاده از وام دانشجویی، پس از تسویه وام، مدرک قابل ترجمه خواهد بود. جهت ترجمه می بایست مدرک در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم به آدرس : http://portal.saorg.ir بارگذاری گردیده تا پس از تایید موسسه، به مهر وزارت علوم مهمور شده و قابل ترجمه گردد.

بله با توجه به اینکه مدرک مورد تایید وزارت علوم می باشد ، مانعی برای امکان ادامه تحصیل در کشورهای دیگر وجود ندارد.

بله، عنوان رشته در مدرک برای رشته های آموزش محور به طور کامل با ذکر “آموزش محور” درج می گردد. برای دانشنامه های” آموزشی -پژوهشی” فقط نام رشته بدون عنوان” آموزشی-پژوهشی” قید می شود.

دانش آموختگان می توانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند و از مزایای استخدامی و اجتماعی همانند سایر دانش آموختگان برخوردار گردند.

LMS :Learning management system ( مديريت سيستم يادگيري ) در اين سيستم محتواي دروس به صورت هفتگي بارگذاري مي شوند كه شامل ارائه درس – متن درس و فايل صوتي مي شود و همچنين ممكن است بر اساس نظر استاد و دستيار درس مربوطه ، مواردي از قبيل خودآزمايي – تمرين تكليف و … در هر جلسه براي دانشجو در نظر گرفته شود. TTS :Total traning system(سيستم جامع آموزشي ) در اين سيستم كليه انتخاب واحدها – حذف و اضافه – حذف اضطراري و … انجام گرفته و ريز نمرات و گواهي ها مانند گواهي موقت در آن مشاهده و صادر مي گردد . Vc : ( كلاس مجازي) در اين سيستم كليه كلاس هاي درسي به صورت ارتباط مستقيم در يك زمان خاص با حضور دانشجو و استاد در محيط كلاس انجام مي شود . Ticket : اين سيستم براي رفع مشكلات كاربران مي باشد . كاربران مي توانند با انتخاب دپارتمان مربوطه سؤالات خود را مطرح و تا حصول نتيجه درخواست خود را پيگيري نمايند . سيستم پايان نامه : اين سيستم مورد استفاده دانشجوياني است كه براي انجام پايان نامه تحصيلي خود مي خواهند فرايند ارتباط با استاد راهنما و مشاور و همچنين ارسال فرم هاي مربوطه را انجام دهند . Website(وب سايت) : وب سايت مؤسسه كانال اطلاع رساني و ارتباطي مؤسسه با كاربران و مخاطبان مي باشد . كليه اخبار و اطلاعيه ها از طريق اين سايت اطلاع رساني خواهند شد .

بله – مستلزم آشنايي مقدماتي دانشجويان با سيستم عامل ، اينترنت ، ايميل و … مي باشد .

به صورت ۷ روز در هفته و در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز استفاده از سيتم ها ميسر و در دسترس مي باشند .

پشتيباني فني محتواي آموزشي : خانم همتي ( داخلي ۴۰۱) پشتيباني فني پورتال : آقاي حسيني ( داخلي ۴۰۲) پشتيبان فني شبكه : آقاي سيما ( داخلي ۴۰۴)

تماس با دانشگاه و داخلي ۴۰۱ ( همتي – كارشناس محتواي آموزشي ) · ارسال ايميل به mau.contents@gmail.com يا mehralborz.content.ac.ir

· تماس با دانشگاه و داخلي۱۲۷ ( تركاشوند – كارشناس پشتيباني نرم افزار ) · ارسال ايميل به TTS@mehralborz.ac.ir

بارگذاري و بايگاني مدارك شناسايي و تحصيلي دانشجو در TTS را گويند .

دانشجوياني كه داراي نقص مدرك الكترونيكي و داراي بدهي مالي مي باشند .

بله، در موسسه آموزش عالی مهرالبرز جهت رشد و پیشرفت همه جانبه دانشجویان، انجمن های علمی دانشجویان وکلینک های تخصصی در هر رشته و نهادهای صنفی دانشجویی همچون شورای صنفی دانشجویان، نشریه دانشجویی، کانون دانش آموختگان توسط خود دانشجویان تاسیس شده و کاملا فعال می باشند.

دانش آموختگان به عنوان سرمایه های اصلی این موسسه می باشند که در طول سالیان گذشته به ویژه در بخش دستیاران آموزشی با توجه به شناخت و تسلط کامل کمک شایانی به فرایند یادگیری نموده اند. در حال حاضر تعداد زیادی از دانش آموختگان در بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی و دوره های آزاد مهرالبرز مشغول به فعالیت می باشند. علاوه بر آن کانون دانش آموختگان مهرالبرز با بیش از چهارصد عضو به عنوان پایگاه اصلی آنان در حوزه های مختلف برنامه ریز و مجری فعالیت های مرتبط با آنان می باشد.

هر دانشجو با توجه به علاقه و تجربیات خود و از طریق ارتباط با کارشناس مربوطه در امور فرهنگی و موسسه، می تواند در زمینه های مختلف فرهنگی از جمله عضویت و فعالیت در کانون ها، انجمن های علمی و تشكل های فعال دانشجویی و … فعالیت نماید.

بله با توجه به ماهیت الکترونیکی بودن برنامه ها به جهت آشنایی بیشتر با فضای عملیاتی و کارگاهی در طول هر نیمسال تحصیلی برای هر رشته حداقل دو بازدید از مراکز مرتبط برای هر رشته تحصیلی دانشجویان برگزار می گردد.

بله علاوه بر تسهیلات مالی و وام دانشجویی، هر ساله خدماتی از قبیل کارت های تخفیف اعتباری و یا استفاده از مراکز تفریحی به دانشجویان با تسهیلات ارائه می شود.

بله از آنجایی که مهرالبرز یکی از رسالت های خود را ترویج و توسعه ظرفیت های آموزش الکترونیکی و همچنین استفاده از توان این روش آموزشی در معرفی قابلیت های رشته های تخصصی دایر می باشد لذا دانشجویان می توانند با توجه به فراخوان هایی که در مناسبت های مختلف در طول نیمسال تحصیلی اعلام می شود در این برنامه ها و وبینارها شرکت کنند.

دانشجویان علاقمند می توانند در طول نیمسال تحصیلی در مسابقات ورزشی اعلام شده معاونت دانشجویی فرهنگی شرکت کنند این مسابقات در قالب مسابقات ورزشی مناسبتی برگزار و به نفرات یا تیم های برتر جوایزی اهدا می شود.

خدمات مشاوره های روانشناسی به دانشجویان با همکاری متخصصان روانشناسی از دانشگاه تهران به صورت مجازی ارائه می گردد. به زودی خدمات حضوری کلینیک مشاوره اعلام خواهد شد.

بصورت خلاصه شامل موارد زیر است
– پاسخ به ابهامات و سوالات داوطلبان و پذیرفته شدگان در موسسه
-بررسی وضعیت حضور و غیاب دانشجویان
– برگزاری وبینار و نشست و کارگاه با همکاری متخصصین به منظور توسعه مهارت های رفتاری و ارتباطی، معیارهای اخلاقی دانشجویان