آشنایی با رشته کارشناسی مدیریت دولتی
آشنایی با رشته کارشناسی مدیریت دولتی
آشنایی با رشته کارشناسی مدیریت بازرگانی
آشنایی با رشته کارشناسی مدیریت بازرگانی
آشنایی با رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر
آشنایی با رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر

رشته مدیریت بازرگانی

مدیریت بازرگانی گرایش بین الملل

معرفی رشته مدیریت بازرگانی

همان‌طور که از نام این رشته پیدا است، مدیریت بازرگانی رشته‌ای است که می‌خواهد به مخاطبین خود آموزش‌هایی را ارائه کند تا بتوانند از طریق آن‌ها خروجی کسب و کارها را مدیریت کرده و بری آن‌ها رشد و سود‌آوری به ارمغان آورند. تحصیل‌کردگان رشته مدیریت بازرگانی ممکن است خود مدیریت سازمان را به عهده داشته باشند و یا به صورت مدیر یک بخش فعالیت کنند. این رشته متناسب افرادی است که از چالش‌ها استقبال می‌کنند، به دنبال حل مسئله هستند و از اینکه بتوانند نیازهای محیط کسب و کار و بازار را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها اقدام کنند لذت می‌برند.

لازمه موفقیت در رشته مدیریت بازرگانی، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و تعامل بیشتر است؛ چرا که بازرگانی سازمان برای موفقیت، باید اطلاعات مناسبی از محیط کسب و کار و به خصوص مشتریان داشته باشد. برای این امر نیاز به تیم‌سازی است و البته دارا بودن مهارت‌های رهبری نیز می‌توانند سبب موفقیت بیشتر شوند. همچنین، دانش آموخته رشته مدیریت بازرگانی، باید به مسائل اقتصادی علاقه‌مند باشد، خلاقیت و توانایی حل مسئله داشته باشد و هر مسئله‌ای را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار دهد.

در رشته مدیریت بازرگانی، دانشجویان با مهم‌ترین وظایف سازمان‌های بازرگانی آشنا خواهند شد، شناخت آن‌ها بر موضوعات مرتبط با مدیریت افزایش می‌یابد، توانایی آن‌ها برای جمع‌اوری و تحلیل داده‌های مرتبط با موضوعات رشته‌شان زیاد می‌شود و می‌توانند راه‌حل‌های مختلف هر مسئله را ارزیابی کرده و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری کنند.

گرایش‌های رشته مدیریت بازرگانی برای ادامه تحصیل چه هستند؟

از جمله اصلی‌ترین گرایش‌های رشته مدیریت بازرگانی، می‌توان به مواردی که در فهرست زیر آمده‌اند اشاره کرد:

  1. بازاریابی
  2. بازرگانی بین المللی
  3. تجارت الکترونیکی
  4. مدیریت استراتژیک
  5. بازرگانی داخلی
  6. کارآفرینی
  7. گرایش‌های مالی
  8. بیمه
  9. تحول
دریافت سرفصل های دوره

کاربرد این رشته در جامعه

فارغ التحصیلان این رشته در زمان تحصیل، نباید فقط به دانشی که در دانشگاه کسب می‌کنند اکتفا کنند، بلکه باید موازی با آن در نشریات اقتصادی عضو شوند، کتاب‌های جانبی مرتبط را مطالعه کنند، مقالات را بررسی کنند و به نوعی از شرایط و محیط کسب و کار اطلاعات مناسبی داشته باشند. در ادامه نیز باید خودشان را وارد محیط کسب و کار و بازار کنند تا بتوانند مواردی که آموخته‌اند را به صورت عملی پیاده‌سازی کنند.

برای این کار، پیشنهاد می‌شود فارغ‌التحصیلان از سمت‌های پایین‌تر مثل کارشناس شروع به کار کنند و با کسب مهارت‌ها و آموزش‌های جانبی بیشتر مرحله به مرحله رشد کنند. این مهارت‌ها در کنار سایر مهارت‌هایی که در بخش اول توضیح داده شد، کمک می‌کنند تا افراد بتوانند نقطه تمایز بیشتری بین خودشان و سایر فارغ‌التحصیلان ایجاد کنند و در آینده جایگاه‌های شغلی بهتر و با درآمدهای بالاتری را کسب کنند. در ادامه، برخی از مشاغل مرتبط به رشته مدیریت بازرگانی فهرست شده‌اند:

  1. مشاور مدیریت
  2. مدیر بازاریابی
  3. مدیر صادرات
  4. مدیر تحقیقات بازار و پژوهش
  5. مدیر فروش
  6. جذب در سیستم بانکی
  7. مدیر در بخش بیمه
  8. مدیر سفارشات خارجی
  9. مدیر دیجیتال مارکتینگ
  10. مدیر تبلیغات

کد انتخاب رشته در دفترچه آزمون سراسری

مشاهده برنامه درسی و جدول شهریه

فیلم های مرتبط با رشته

نمونه کلاس مجازی  Adobe

نمونه کلاس مجازی برگزار شده (Adobe Connect)

نمونه کلاس مجازی Html5

نمونه کلاس مجازی برگزار شده Html5

امتیازات تحصیل در مهرالبرز

نمونه محتوای درسی