دانشکده مدیریت
شامل 9 رشته گرایش تحصیلیمشاهده رشته های تحصیلی
دانشکده علوم مهندسی
شامل 9 رشته گرایش تحصیلیمشاهده رشته های تحصیلی
دانشکده فناوری اطلاعات
شامل 8 رشته گرایش تحصیلیمشاهده رشته های تحصیلی
رشته یادگیری الکترونیکی
معرفی رشته یادگیری الکترونیکی
در سال های اخیر ظهور فناوری اطلاعات تغییرات شگرفی در زندگی بشر ایجاد نموده است. حوزه آموزش و یادگیری یکی از بخش هایی است که از این تغییرات به میزان قابل توجهی تاثیر پذیرفته است. پارادایم جدید حوزه یادگیری تحت عنوان ” یادگیری الکترونیکی” شناخته شده است. یادگیری الکترونیکی شرایط آموزشی رااز محیط آموزش سنتی به آموزش انعطاف پذیر تغییر داده است. حذف محدودیت های زمان، مکان و سن یادگیرنده از جمله مزایای این حوزه می باشد که به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا زمان و فضا را درنوردند. در کنار این مزایا موانعی نیز وجود دارد که لازمست با حضور نیروهای متخصص در این زمینه شناسایی و مرتفع گردد.
همچنین با توجه به تاکید نقشه جامع علمی کشور مبنی بر استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش و نیز با در نظر گرفتن برنامه های استراتژیک آموزش عالی کشور، توسعه یادگیری الکترونیکی به عنوان ابزاری برای گسترس آموزش عالی امری انکارناپذیر است. با این وجود آموزش عالی ایران با کمبود نیروی متخصص برای طراحی و برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی روبرو است. وجود موانع متعدد در سازمانهای مختلف در این حوزه، قابلیت ورود این حوزه درعلوم مختلف و لزوم توسعه با هدف توسعه یادگیری الکترونیکی نیاز به تربیت نیروهای مجرب جهت تعامل با متخصصان مختلف و حل مشکل سازمان ها شد. نهایتا رشته یادگیری الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشدتوسط وزارت علوم مصوب گردید و برای نخستین بار در کشور از سال 1400 رشته یادگیری الکترونیکی در موسسه آموزش عالی مهر البرز به عنوان پیشرو درآموزش الکترونیکی کشور ایجاد و اینک برای پذیرش نخستین دوره آموزشی خود را آماده می نماید.
کاربرد این رشته در جامعه
- آشنا کردن شرکت کنندگان با نظریه ها و رویکردهای یادگیری و کاربرد آن در یادگیری الکترونیکی
- تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای طراحی و برنامه ریزی سیستم های یادگیری الکترونیکی در نهادهای آموزشی، تولیدی و خدماتی
- توانمند نمودن شرکت کنندگان در طراحی محیط های غنی شده به وسیله فناوری اطلاعات
- توانمند نمودن فراگیران به عنوان رهبران موثر، مدیر و عضو گروه در یک سازمان برای یادگیری الکترونیکی
جدول شهریه دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۱
نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ | |||||
---|---|---|---|---|---|
دانشکده | رشته/گرایش | شهریه ثابت (ریال) | شهریه متغیر هر واحد (ریال) |
تعداد واحدهای پیشبینی شده در نیمسال اول |
کل شهریه نیمسال اول (ریال) |
مدیریت | مدیریت بازرگانی – بازاریابی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ |
مدیریت بازرگانی – مدیریت استراتژیک | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت بازرگانی – تجارت الکترونیکی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت بازرگانی – بازرگانی بین الملل | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت بازرگانی – کارآفرینی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت کسب و کار MBA – بازاریابی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۹ | ۸۱,۲۵۰,۰۰۰ | |
مدیریت صنعتی – تولید و عملیات | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مالی – بانکداری | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مالی – بیمه | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
علوم مهندسی | مهندسی عمران – مدیریت ساخت | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ |
مهندسی عمران – محیط زیست | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت پروژه و ساخت | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی صنایع – بهینهسازی سیستمها | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی صنایع – مدیریت مهندسی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
فناوری اطلاعات | یادگیری الکترونیکی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ |
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی فناوری اطلاعات – تجارت الکترونیکی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی فناوری اطلاعات – معماری سازمانی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت منابع اطلاعاتی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت فناوری اطلاعات – سیستم های اطلاعاتی پیشرفته | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت دانش | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ |