دانشکده مدیریت
شامل 9 رشته گرایش تحصیلیمشاهده رشته های تحصیلی
دانشکده علوم مهندسی
شامل 9 رشته گرایش تحصیلیمشاهده رشته های تحصیلی
دانشکده فناوری اطلاعات
شامل 8 رشته گرایش تحصیلیمشاهده رشته های تحصیلی
رشته علوم تصميم و دانش
معرفی رشته
علوم تصمیم و مهندسی دانش یکی از رشتههایی است که از ارتباط تنگاتنگ رشتههای مهندسی و علوم ریاضی به وجود میآید و هدف آن پرورش مهندسان و پژوهشگرانی است در جهت تحقق خواستههای زیر:
- تربیت متخصصین استخراج دانش و تصمیمسازی در حضور عدم قطعیت، که آگاه به روشهای ریاضی و نیز روشهای هوشمند و نوین در مهندسی باشند
- پرورش مهندسانی با قابلیت شناسایی نیاز برای سامانهها و روشهای تصمیمسازی مناسب در انواع سیستمهای نرمافزاری و اطلاعاتی برای حل یک معضل یا زمینه خاص
- افزایش بهرهوری با هدف بهبود و ارتقاء فرآیندهای تصمیمسازی در سازمانها، شبکهها و جامعه
- تربیت مهندسینی که قادر باشند به عنوان آنالیست و تحلیلگر در کنار مدیران مختلف فعالیت نمایند، و آنان را در گزینش راهکار و تصمیمسازی یاری نمایند. این مهم براساس استخراج اطلاعات از دادهها و تصمیم سازی بهینه انجام خواهد گرفت.
- پرورش مهندسانی که قادر باشند سامانههای نرمافزاری و اطلاعاتی مورد نیاز را برای کسب دانش یا تصمیم سازی برای حل یک معضل یا زمینه خاص، طراحی و پیادهسازی نمایند.
کاربرد این رشته در جامعه
از آنجا که مدیریت دانش، مدیریت دانایی یا مدیریت اندوختههای علمی (KM) در دسترس قرار دادن نظاممند اطلاعات و اندوختههای علمی است، این رشته به تحلیل ساختارهای علمی و در دسترس قرار دادن نظامند آنها جهت کاربردهای تصمیمگیری و زمینههای کاربردی مانند روانشناختی (نمونه تحلیل منابع انسانی)، اجتماعی (نمونه تحلیل آسیبهای اجتماعی) و بالاخص اقتصادی است (نمونه بازار بورس) و حتی در بعضی از علوم زیستمحیطی و نیز مدیریت ساختاری دانش در سازمانها میتواند مدل ارائه نماید. تا بتوان نسبت به عینیت بخشیدن به ذهنیتها، و استفاده از ابزارهای صحیح اقدام نمود. هدف این رشته ایجاد ساختار مبتنی بر بستر سازی و مدلسازی شرایط مجازی، تحلیل و تصمیم با استفاده از مدلهای محیطی و تسریع در پاسخگویی مبتنی بر چهارچوبهای دانش میباشد. اگر چه رشتههای علوم ریاضی و مرتبط با آن دارای کاربردهای مختلف در ارائه مدل میباشد اما همچنان مسائل زیادی در چهارچوب علوم ریاضی قابل حل نمیباشند، از اینرو بنظر میرسد با ترکیب علوم مختلف (نظیر مهندسی، ژنتیک و حتی شیمیایی) بتوان روشهای مهندسی نوینی در جهت پاسخگویی به این نیازها استخراج نمود. مهندسی دانش در همین چهارچوب تعریف میگردد.
جدول شهریه دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۱
نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ | |||||
---|---|---|---|---|---|
دانشکده | رشته/گرایش | شهریه ثابت (ریال) | شهریه متغیر هر واحد (ریال) |
تعداد واحدهای پیشبینی شده در نیمسال اول |
کل شهریه نیمسال اول (ریال) |
مدیریت | مدیریت بازرگانی – بازاریابی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ |
مدیریت بازرگانی – مدیریت استراتژیک | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت بازرگانی – تجارت الکترونیکی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت بازرگانی – بازرگانی بین الملل | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت بازرگانی – کارآفرینی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت کسب و کار MBA – بازاریابی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۹ | ۸۱,۲۵۰,۰۰۰ | |
مدیریت صنعتی – تولید و عملیات | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مالی – بانکداری | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مالی – بیمه | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
علوم مهندسی | مهندسی عمران – مدیریت ساخت | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ |
مهندسی عمران – محیط زیست | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت پروژه و ساخت | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی صنایع – بهینهسازی سیستمها | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی صنایع – مدیریت مهندسی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
فناوری اطلاعات | یادگیری الکترونیکی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ |
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم های اطلاعاتی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی فناوری اطلاعات – تجارت الکترونیکی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مهندسی فناوری اطلاعات – معماری سازمانی | ۳۶,۳۰۰,۰۰۰ | ۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۹ | ۹۰,۳۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت منابع اطلاعاتی | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت فناوری اطلاعات – سیستم های اطلاعاتی پیشرفته | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ | |
مدیریت فناوری اطلاعات – مدیریت دانش | ۳۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۵۰,۰۰۰ | ۸ | ۷۵,۷۰۰,۰۰۰ |