معاونت آموزشی موسسه مهرالبرز بدینوسیله به اطلاع دانش آموختگان گرامی می رساند؛

با توجه به راه اندازی سامانه مروارید و ایجاد امکان ارسال درخواست تسویه حساب و صدور مدارک از سامانه مذکور، راهنمای استفاده از این امکان ، جهت تسهیل در ارسال درخواست به شرح ذیل اعلام می گردد:

ورود به سامانه فراغت از تحصیل

امور فارغ التحصیلی طی دو مرحله و به شرح زیر انجام پذیر است:

 

تسویه حساب بابت فارغ التحصیلی

1) پس از اتمام واحدها و نهایی شدن نمرات توسط اساتید ،دانشجویانی که طبق کارنامه ،کلیه واحد های مصوب را گذرانده و نمراتشان ثبت نهایی شده است , جهت شروع فرایند تسویه حساب  وارد سامانه مروارید شده و  از منوی مکاتبات اداری-فرم های درخواست-درخواست تسویه حساب ، وارد قسمت مشخصات اصلی گردیده  و پس از تکمیل موارد خواسته شده روی دکمه” ارسال درخواست” کلیک نمایند.

2) کارشناسان پس از دریافت درخواست ، وضعیت فارغ التحصیلی را بررسی می کنند و در صورت اتمام واحدها و ثبت نهایی نمرات ، درخواست را  جهت تعیین تکلیف وضعیت مالی،(ظرف مدت پنج روز کاری) به واحد مالی ارسال می نمایند. در غیر اینصورت مجددا  به دانشجو برگشت داده و علت ارجاع در قسمت یادداشت ها اطلاع رسانی می شود.

3) بررسی کارشناس مالی :

  • در صورت داشتن بدهی ، مبلغ را جهت تسویه به دانشجو اعلام  نموده تا ایشان در سامانه از منوی امور شهریه-پرداخت الکترونیکی، شهریه را تسویه و مجددا درخواست را ارسال می کند. 
  • در صورت استفاده از وام دانشجویی درخواست به کارشناس وام ارجاع داده می شود و ایشان مواردی که باید انجام شود از قسمت یادداشت ها  اطلاع رسانی خواهد کرد.
  • در صورت تسویه نهایی، تایید درخواست طی یک پیامک به دانشجو اعلام می شود.

* در هر مرحله در لیست درخواستهای قبلی ،از منوی گردش، جزئیات گردش قابل مشاهده است.

 

 

درخواست صدور گواهی موقت

1) پس از اتمام مرحله تسویه حساب ،دانشجو در صورت نیاز به مدرک، می بایست به سامانه درخواست صدور مدرک تحصیلی به آدرس https://erp.mehralborz.ac.ir/fraghat با اطلاعات کد ملی و شماره شناسنامه وارد شده و درخواست صدور گواهی موقت را انتخاب و از منوی سمت راست، در قسمت فرم درخواست ، مشخصات شناسنامه ای را (در صورت نقص) تکمیل و ثبت  نموده و همچنین در قسمت  آدرس،  فیلدهای مربوطه را جهت ارسال مدرک از طریق پست تکمیل و ثبت نماید ضمنا آقایان می بایست اسکن کارت پایان خدمت یا برگه اعزام به خدمت را در قسمت مربوطه بارگذاری  نمایند ، سپس  به گزینه پرداخت رفته و مبلغ تعیین شده  ( بابت دریافت کدصحت از وزارت علوم و صدور مدرک ) را واریز و  در  مرحله نهائی ،گزینه ارسال درخواست را کلیک نمایند تا درخواست برای کارشناس ارسال شود.

دانشجویان گرامی در این قسمت به نکات زیر توجه نمایند:

2) در این قسمت فقط یکبار امکان ارسال درخواست وجود دارد . جهت بررسی درخواست ارسال شده ،به قسمت لیست درخواست های قبلی مراجعه نمائید.

3) دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده کرده اند ابتدا باید درخواست صدور  نامه اتمام معافیت تحصیلی را از طریق پرتال آموزشی یا ایمیل برای کارشناس گروه خود ارسال و در زمان اعلام شده ، نامه اتمام معافیت را ازکارشناس فارغ التحصیلان دریافت نمایند و پس از ارائه به نظام وظیفه و دریافت برگه اعزام به خدمت یا کارت معافیت یا کارت پایات خدمت، درخواست مدرک را از درگاه مربوط به صدور مدرک ،ارسال نمایند. لازم به ذکر است برای ارسال درخواست  می بایست مدارک ذکر شده (برگه اعزام به خدمت یا کارت پایان خدمت) در قسمت مشخص شده بارگذاری گردد.

4) کارشناسان پس از دریافت درخواست ،پرونده دانشجو را بررسی کرده و نواقص احتمالی  را جهت رفع به ایشان از طریق یادداشت اعلام و در صورت تکمیل پرونده ،( ظرف مدت پنج روز کاری) درخواست را برای کارشناس فارغ التحصیلان ارسال می کنند.( لازم به توضیح است مدارک لازم جهت تکمیل پرونده : اصل یا کپی برابر اصل گواهی موقت یا دانشنامه کارشناسی ،اصل یا کپی برابر اصل گواهی موقت یا دانشنامه کاردانی،تاییدیه تحصیلی معتبر از دانشگاه کارشناسی، 3 قطعه عکس 4*3 ) .  افراد می توانند جهت اطلاع از مراحل صدور مدرک، درلیست درخواست های قبلی از منوی گردش، جزئیات گردش را مطابق تصویر مشاهده کند.

5) کارشناس فارغ التحصیلان پس از دریافت درخواست ، اطلاعات ایشان را در سامانه سجاد ثبت و پس از دریافت کد صحت (ظرف مدت حداکثر یک ماه پس از دریافت درخواست از کارشناس گروه) مدرک ایشان را صادر کرده و طی یک اس ام اس به دانشجو اطلاع داده می شود که جهت اطلاع از نحوه دریافت مدرک به پنل درخواست مدرک ،قسمت نواقص و یادداشت ها مراجعه کرده و طبق اعلام کارشناس مربوطه ، کارت دانشجویی و مدارک خواسته شده را به آدرس مهر البرز ارسال نماید. پس از دریافت کارت دانشجویی (و دیگر مدارک خواسته شده)  مدرک صادر شده از طریق پست به آدرس ثبت شده در سامانه ارسال می شود .هزینه پست به عهده دانشجو می باشد.

نکات مهم و قابل توجه:

  • دانشجویان در صورت نیاز به مدرک، پس از تسویه حساب ابتدا باید  درخواست گواهی موقت ارسال کنند. 6 ماه پس از صدرو گواهی موقت، امکان صدور دانشنامه ایجاد می شود.
  • از همه عزیزان خواهشمندیم ،جهت تسریع در انجام امور مربوطه و دریافت مدرک در کوتاهترین زمان ممکن، طبق رویه اعلام شده عمل کنند و حتی المقدور از تماس های تلفنی خودداری کنند چون مدارک بر اساس تاریخ درخواست  صادر می شود  و پیگیری فقط از طریق سامانه امکان پذیر است.

انجام امور فارغ التحصیلی منوط به اعلام لیست نهایی و امضا شده نمرات توسط اساتید می باشد (نهایی شدن نمرات در نیمسال اول حدودا از اول مهر ماه و در نیمسال دوم حدودا از اواخر اسفند ماه انجام می پذیرد ) و به شرط اعلام نهایی نمرات، انجام مراحل فارغ التحصیلی از زمان ارسال درخواست دانش آموخته به کارشناس مربوطه، تا یکماه به طول می انجامد.

در پی درخواست دانشجو از طریق ایمیل به کارشناس مربوطه پس از اعلام نهایی نمرات توسط اساتید ، در صورت تکمیل بودن پرونده دانش اموخته ،کارشناس گروه پس از بررسی واحد های گذرانده و تایید فارغ التحصیلی و استعلام وضعیت مالی ،دانش آموخته را جهت صدور گواهی موقت به واحد فارغ التحصیلان معرفی می نماید. پس از ثبت اطلاعات در سامانه وزارت علوم و دریافت کد صحت ، صدور گواهی موقت در واحد فارغ التحصیلان انجام خواهد شد. پیگیری صدور مدرک از طریق ارسال ایمیل توسط دانش آموخته به واحد فارغ التحصیلان به آدرس graduate@mehralborz.ac.ir انجام خواهد شد.

وجود تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات دوره کارشناسی در پرونده دانشجو برای صدور گواهی موقت الزامی است. به تمامی دانشجویان در روز ثبت نام نامه ای مبنی بر درخواست تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات از دانشگاه دوره کارشناسی ارائه می گردد که دانشجو موظف است طبق تعهدی که به دانشگاه دارد نامه مربوطه را به دانشگاه دوره کارشناسی خود ارائه وپیگیری نماید که پاسخ نامه تا اخر اذر ماه همان سال به اداره اموزش ارسال گردد.
در صورت عدم وجود تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات در پرونده دانشجو، به هیچ وجه امکان صدور گواهی موقت وجود ندارد.

** لازم به تذکر است تاییدیه تحصیلی دانش آموختگان موسسات آموزش عالی می بایست به همراه کد صحت ( در صورت عدم ثبت کد صحت یا QR codeدر مدرک دانشجو ) صادر گردد. و ریز نمرات نیز پیوست گردد.

برای مشمولین نظام وظیفه و دانش آموختگانی که دوران معافیت تحصیلی خود را می گذرانند صرفا نامه ای مبنی بر اتمام دوره کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلی خطاب به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا صادر می گردد تا پس از ابطال معافیت تحصیلی و معرفی به نظام وظیفه ،گواهی موقت با ارائه برگه اعزام به خدمت و یا کارت پایان خدمت ویا کارت معافیت دائم و همچنین ارائه گواهی موقت دوره کارشناسی (در صورت عدم ارائه ) صادر می گردد. مراحل مربوط به صدور نامه مذکور همانند مراحل صدور گواهی موقت می باشد.

مراحل فارغ التحصیلی و صدور گواهی موقت برای دانشجویانی که از وام صندوق رفاه استفاده نمودند همچون دانشجویان دیگر می باشد. با این تفاوت که انجام امور مربوط به وام و صدور دفترچه اقساط پیش از دریافت گواهی موقت می بایست انجام شود و گواهی موقت پس از تایید واحد مالی در مورد انجام امور مربوطه تحویل می گردد. ضمناً مبلغ وام در گواهی موقت ذکر می گردد.

-برای دانش آموختگان مشمول خدمت نظام وظیفه پس از ارائه دانشنامه دوره کارشناسی و کاردانی (در صورت ناپیوسته بودن) و ارائه کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دائم ، دانشنامه دوره کارشناسی ارشد صادرخواهد شد.

-آن دسته از دانش اموختگانی که از وام دانشجویی استفاده نمودند صدور دانشنامه پس از تسویه وام دانشجویی امکان پذیر می باشد.

-برای دانش اموختگانی که در دوره کاشناسی خود تعهد خدمت داشتند پس از پایان تعهد خدمت و دریافت دانشنامه کارشناسی، دانشنامه دوره کارشناسی ارشد صادر خواهد گردید. در حالت عادی صدور دانشنامه حد اقل یکسال به طول می انجامد.

توجه : صدور دانشنامه نیز منوط به ارسال درخواست دانشجو می باشد.

– تحویل کارت دانشجویی
-تسویه حساب مالی
-تکمیل نواقص پرونده (مدارک لازم موجود در پرونده : 6 قطعه عکس 4*3 ، کپی مدارک شناسایی و کارت پایان خدمت ( آقایان) ، گواهی موقت دوره کارشناسی ، تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات دوره کارشناسی ، گواهی موقت دوره کاردانی (ویژه دانشجویان با مدرک کارشناسی ناپیوسته )

-تحویل اصل و کپی برابر اصل گواهی موقت دوره کارشناسی ارشد(در صورت دریافت )

– ارائه اصل دانشنامه دوره کارشناسی و کاردانی (در صورت ناپیوسته بودن) جهت رویت

-ارائه کارت پایان خدمت (برای دانش آموختگانی که از معافیت تحصیلی استفاده نمودند )

**در صورتی که دانش آموخته گواهی موقت را دریافت ننموده و کارت دانشجویی خود را تحویل نداده باشد کارت در زمان تحویل دانشنامه مسترد می گردد.

در صورت مفقود شدن کارت دانشجویی، دانش آموخته موظف است جهت دریافت گواهی موقت و یا دانشنامه، فرم تعهد مفقودی کارت دانشجویی را از پورتال قسمت منوی اصلی –اسناد و راهنماهای آموزشی، دریافت و در دفترخانه اسناد رسمی تکمیل و به همراه مدارک به اداره آموزش تحویل نماید.

گواهی موقت و یا دانشنامه تنها به خود شخص و یا وکیل قانونی ایشان و با به همراه داشتن وکالتنامه محضری و کارت شناسایی ارائه می گردد.

با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا کشور، به منظور جلوگیری از شیوع بیماری در صورت لزوم فرآیندهای مربوط به ارسال مدارک می بایست از طریق غیر حضوری انجام پذیرد. لذا ارسال مدارک برای انجام فرآیند دانش آموختگی از طریق پست می باشد.

لازم به ذکر است شرایط و نحوه ارسال مدارک از طریق پست توسط پیام الکترونیکی (ایمیل دانش آموختگان) به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

نشانی دانشگاه به جهت ارسال مرسوله پستی:

تهران- خیابان کارگرشمالی- خیابان شهید فکوری، خیابان صالحی، تقاطع دانش ثانی، شماره 36

کدپستی: 1413913141

این موسسه با مجوز موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مجازی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می نماید که این عنوان در ذیل آرم موسسه همواره ذکر می گردد. طبق دستورالعمل جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشنامه و مدارک تحصیلی دانشجویان عنوان مجازی به عنوان روش تحصیل به کار گرفته می شود، نمونه دانشنامه دانشجویان در ذیل قابل ملاحظه می باشد.

مشاهده نمونه دانشنامه مهرالبرز (دانشجویان آموزش محور)                                    مشاهده نمونه دانشنامه مهرالبرز (دانشجویان پژوهش محور)

بله در صورت عدم استفاده از وام دانشجویی، گواهی موقت و دانشنامه قابل ترجمه می باشد. در صورت استفاده از وام دانشجویی، پس از تسویه وام، مدرک قابل ترجمه خواهد بود. جهت ترجمه می بایست مدرک در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم به آدرس : http://portal.saorg.ir بارگذاری گردیده تا پس از تایید موسسه، به مهر وزارت علوم مهمور شده و قابل ترجمه گردد.

بله با توجه به اینکه مدرک مورد تایید وزارت علوم می باشد ، مانعی برای امکان ادامه تحصیل در کشورهای دیگر وجود ندارد.

بله، عنوان رشته در مدرک برای رشته های آموزش محور به طور کامل با ذکر “آموزش محور” درج می گردد. برای دانشنامه های” آموزشی -پژوهشی” فقط نام رشته بدون عنوان” آموزشی-پژوهشی” قید می شود.

دانش آموختگان می توانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند و از مزایای استخدامی و اجتماعی همانند سایر دانش آموختگان برخوردار گردند.